ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 اسفند 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

فیتیله رسانه ای جنگ پائین کشیده شد

دستور ناتو برای خروج

کارکنان ناتو از اوکراین!

 
 
 
 
 

 

رسانه های غرب، فیتیله حمله روسیه به اوکراین را، بدنبال گفتگوی نزدیک به دو ساعته پوتین با مکرون رئیس جمهور فرانسه پائین کشیدند. زلنسکی رئیس جمهور اوکراین که امید به حمایت کنفرانس باصطلاح امنیت مونیخ و حمایت ناتو برای حمله به دو جمهوری دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین داشت نیز دست از رجزخوانی برداشت. درباره گفتگوی طولانی پوتین و مکرون که بتدریج جای مرکل صدراعظم سابق آلمان در رهبری اروپا را گرفته، در همین شماره گزارش مستقلی را با ترجمه رضا نافعی مترجم برجسته و با سابقه زبان آلمانی می خوانید.

نگاهی به اخبار 24 ساعت گذشته نشان میدهد:

1- در جمهوری خلق دونتسک یک مامور اوکراینی بازداشت شده که نحوه آوردن سلاح و مواد منفجره به "دنباس" در شرق اوکراین را فاش کرده است. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از کانال اول تلویزیون روسیه مامور اوکراینی دستگیر شده از برنامه‌های ارتش اوکراین برای حمله به دنباس و تصرف آن را فاش کرده است. او که "آنتون ماتسانیوک" نام دارد در بخش گمرک جمهوری خلق دونتسک کار می کرده است. ماموران وزارت امنیت دولتی جمهوری خلق دونتسک او را در ۱۷ فوریه در یک آپارتمان اجاره‌ای در دونتسک بازداشت کردند.

2- نهادهای امنیتی لوهانسک نیز توانستند یک عمل انفجاری به سبک داعش را در شهر "دبالتسفه" در دنباس خنثی کنند. آنها قصد داشتند پل ارتباطی لوهانسک به روسیه را منفجر کرده و در واقع پل پشت سر مردم را ویران کنند تا بتوانند مردم را قتل عام کنند.

3- کانال اول تلویزیون روسیه همچنین اعلام کرد: بموجب اطلاعاتی که فاش شده ارتش اوکراین قصد به توپ بستن مجموعه های آپارتمانی را دارد و به همین دلیل ساکنان این آپارتمان ها باید سریعا خانه های خود را ترک کنند.

4- به گزارش اسپوتنیک، کی یف ارتش خود را در مرز جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک مستقر کرده و مرتبا به سمت آنها شلیک می کند و به همین دلیل مقامات دو جمهوری شرق اوکراین شروع به تخلیه خانه ها از زنان، کودکان و سالمندان کرده و آنها به راستف در خاک روسیه منتقل کرده است.

5-  امریکا و ناتو همچنان در حال انتقال تجهیزات و ادوات جنگی به همراه مشاوران نظامی خود به اوکراین هستند.

6- درحالیکه بحث اصلی بر سر مخالفت روسیه با عضویت اوکراین در پیمان نظامی ناتوست و به ظاهر اوکراین هنوز عضو ناتو نشده، در میان خبرها فاش شد که ناتو به کارکنان خود در اوکراین دستور داده خاک این کشور را ترک کنند. هیچکس پاسخ نمیدهد که کارکنان ناتو درکشوری که هنوز عضو ناتو نشده چه می کرده اند؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  21 فوریه 2022

 
 

اشتراک گذاری: