ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 اسفند 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

تظاهرات همبستگی  با روسیه

علیه فاشیست ها در اوکراین!

«پراودا» اول مارس 2022

ترجمه- کیوان خسروی

 
 
 
 
 

 

مردم برخی کشورهای جهان دست به اقداماتی برای همبستگی با روسیه برای نازی زدایی از اوکراین زده اند. شرکت کنندگان سخنرانی ها در صربستان، ایتالیا، ایالات متحده آمریکا، ارمنستان و اسپانیا از بلوک آتلانتیک شمالی خواستند که فشار بر مسکو را متوقف کند. تجمعی در حمایت از عملیات ویژه نظامی در دونباس در رمُ پایتخت ایتالیا برگزار شد. تظاهرکنندگانی که به خیابان‌های رم آمدند، بسیاریشان از حامیان حزب کمونیست ایتالیا بودند. این تظاهرات برای فشار به دولت هائی برپا می شود که با ناتو همراه شده اند. سخنرانان این تجمعات از پشت تربیون های خود می پرسیدند: وقتی ده ها نفر در خانه اتحادیه های کارگری اودسا زنده زنده سوزانده شدند، سیاستمداران ما کجا بودند؟ وقتی آنها دونباس را بمباران کردند، به زنان تجاوز کردند و فرزندانشان را شکنجه کردند، شما کجا بودید؟».

تظاهرات مشابهی در میلان، مرکز اداری «لمباردی»، بزرگترین منطقه ایتالیا برگزار شد. مانند تظاهرات رم. این تظاهرات توسط کمونیست ها سازماندهی شد. ستونی از تظاهرکنندگان که پرچم های حزب کمونیست ایتالیا، فدراسیون روسیه، نووروسیا (جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق اوهانسک)، پرچم پیروزی اتحاد جماهیر شوروی بر آلمان نازی را به اهتزاز در آوردند و بنرهایی در دست داشتند با عنوان "نه به جنگ امپریالیستی، نه به مشارکت ایتالیا در جنگ ناتو!"،

تظاهرات همبستگی با روسیه در پایتخت صربستان، بلگراد نیز برگزار شد. این اقدام با تجمع ده ها نفر از رانندگان به پایان رسید. به نشانه تایید اقدامات مسکو، ساکنان محلی با سر دادن شعار "صرب ها و روس ها برای همیشه برادرند!" با پرچم های فدراسیون روسیه، بلاروس، جمهوری خلق دونتسک  و جمهوری خلق لوهانسک در خیابان های مرکزی شهر رانندگی کردند. و برج تلویزیون بلگراد برای چند ساعت نور خود را به رنگ های سه رنگ روسیه تغییر داد.

اینها گوشه ای از آن خبرهائی است که رسانه های غربی حق پخش و انتشار آن را ندارند.

قرار است بزودی در جمهوری بالکان در حمایت از فدراسیون روسیه تظاهراتی برگزار شود. همچنین با شعار "صرب ها برای روسیه!" قرار است 4 ماه مارس در بلگراد تظاهرات کنند. در مادرید، میدان معروف « پوئرتا دلسول» جایی که هزاران نفر به فراخوان جبهه انترناسیونالیستی ضد امپریالیستی تجمع کردند، به مرکز اعتراضات تبدیل شد. همچنین در منطقه "کاتالونیا" اسپانیا با شعار علیه ناتو.

همچنین در پایتخت ارمنستان "بوم" 50 متری روی پل کیف در ایروان  برافراشته شد و مردم نسبت به نیروهای مسلح فدراسیون روسیه ادای احترام کردند.

 

https://gazeta-pravda.ru/issue/21-31224-12-marta-2022-goda/solidarnost-s-rossiey

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  1 مارس 2022

 
 

اشتراک گذاری: