ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۵ اسفند ۱۴۰۰

  pyknet100@gmail.com

 
 
  هشدار محمد علی عموئی
فرصت آگاهی از عمق
رویدادهای اوکراین را نباید از دست داد
 
 
 

 

 در ایران اطلاعیه هائی با امضای برخی سیاسیون مشترکا و یا انفرادی درباره حوادث اوکراین منتشر می شود. از جمله این اطلاعیه ها، متنی است با محتوای هشدار که از جانب محمدعلی عموئی مشهورترین زندانی سیاسی ایران دست به دست می شود. این اطلاعیه که به پیک نت نیز رسیده را منتشر می کنیم.
«در جمهوری اوکراین حوادثی در جریان است که تمام رسانه های غرب، یکپارچه آن را تجاوز روسیه به اوکراین تبلیغ می کنند. از سوی دیگر امریکا و کشورهای اروپائی تمام رسانه های روسیه اینترنت- امواج رادیوئی و تلویزیونی- را مسدود کرده و یکطرفه مردم را زیر بمباران خبری قرار داده اند که گفته می شود بیشتر آنها جعلی و ساختگی است. خوشبختانه در ایران این محدودیت ها اعمال نشده اما گوش ها عمدتا به رسانه های غربی عادت کرده اند و تقریبا تمام رسانه های داخلی نیز همان مطالب و اخباری را منتشر می کنند که رسانه های غربی پخش می کنند.
آنگونه که اطلاعات من اجازه می دهد مطرح کنم اینست که در اوکراین از سال 2014 تدارک یک ارتش فاشیستی را غرب به رهبری پیمان نظامی "ناتو" دیده بود. آموزش و رفتار آنها بسیار شبیه داعش است. شرح این که آنها در شرق اوکراین چه جنایاتی مرتکب شدند، در این پیام و فراخوان کوتاه نمی گنجد. اکنون فاش شده که در اوکراین 15 پایگاه اتمی وجود دارد که پایگاه "چرنوبیل" از جمله آنهاست. آنها که ورود ارتش روسیه به اوکراین را محکوم می کنند، تنها برای لحظه ای فکر کنند که این پایگاه های اتمی برای یک جنگ اتمی ابتدا علیه روسیه و سپس برای اهداف دیگری که برایش در نظر گرفته می شد وارد عمل می شدند. این همان جنگ سوم و اتمی نیست که همه بشریت از آن هراس دارند؟ بنظر من جلوی انتشار اخبار واقعی را برای بی خبر نگهداشتن مردم از این حقیقت هولناک گرفته اند و توپخانه جعل و دروغ خود را به روی مردم باز کرده اند.
من بعنوان یک فعال سیاسی که جنگ دوم جهانی و جعل خبرهای دستگاه تبلیغاتی جهنمی هیتلر که "گوبلز" هدایت کننده آن بود را به یاد دارد، این فریاد را می خواهم از خود به یادگار بگذارم:
مردم ایران، فعالان سیاسی، حکومتگران و منتقدان و مخالفان حکومت! به هوش باشید. زمان اظهار نظرهای عجولانه و آغشته به کم اطلاعی از آنچه در بخشی از جهان می گذرد و آینده همه ما را به کام خود می کشد نیست. من نمیدانم نطفه زایش دوباره فاشیسم، آن هم از نوع اتمی آن در اوکراین از بین خواهد رفت یا در قامت غولی هولناک رشد خواهد کرد. از نگاه من، این امر بستگی به سرانجام نبردی دارد که اکنون در اوکراین در جریان است. زمان انتظار نیست. فرصت ها را نباید از کف داد. من سالهای پایانی جنگ دوم جهانی را به یاد می آورم که در ایران جبهه ضد فاشیسم تشکیل شد و امروز، بار دیگر تاریخ درحال تکرار است. صد افسوس که یاران آگاه و پر تجربه من در قید حیات نیستند تا همگی با هم این فراخوان را بدهیم. نه تنها فراخوان بدهیم، بلکه کارزاری را برای آگاهی مردم آغاز کنیم که ایران و مردم ما امروز به آن نیازمند هستند. صحنه را از ما گرفتند و کسانی صحنه گردان شدند که بندرت میدانند جهان به کجا می رود و میهن ما امروز در چه شرایطی قرار گرفته و وظیفه تک تک ما چیست!»
محمد علی عموئی


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۶ مارس ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: