ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۲ اسفند ۱۴۰۰

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

جنگ اقتصادی

پیشنهاد مصادره مک دانلدها

 و شرکت های امریکائی در روسیه

 
 
 

 

 

اثرات جنگ اقتصادی امریکا با روسیه، فعلا در صف طویل اتومبیل ها در جایگاه های بنزین در شهرهای امریکا نمود پیدا کرده است. بایدن با تمسخر به خبرنگارانی که از وی دراین باره سئوال کرده اند گفته است "دلیل گرانی را از پوتین بپرسید". او درحالیکه خبرنگاران را به پوتین ارجاع داد، با ونزوئلا که تا همین ماههای اخیر حکومت آن را به رسمیت نمی شناخت و برای رئیس جمهورش یک جانشین بنام "گایدار" تعیین کرده بود وارد مصالحه و مذاکره شده تا بلکه بخشی از کمبود بنزین در امریکا را به کمک این کشور که بزرگترین ذخائر نفت را دارد جبران کند. سالها ونزوئلا بدلیل استقلال طلبی و بر سر کار بودن یک دولت انقلابی از سوی امریکا تحریم است و نمی توانست نفت صادر کند. آنچنان که در ونزوئلا بحران سوخت ایجاد شده بود و ایران نفت به ونزوئلا می رساند.

روسیه، پاسخ هرگام تحریمی را که امریکا و اروپا علیه این کشور بر میدارند، پاسخی مشابه میدهد. از جمله در پاسخ به ضبط دارائی های روسیه و روس تباران در امریکا، این کشور اعلام کرد که با خروج شمار بسیاری از شرکت های آمریکایی و اروپائی از روسیه، مصادره اموال این شرکت‌ها و ملی کردن مشاغل بین‌المللی در دستور قرار گرفته است. در سراسر روسیه 800 شعبه"مگ دانلد" بسته شده و حزب کمونیست روسیه بلافاصله پیشنهاد کرد همه این مک دانلد ها مصادره شوند.

در این میان، زلنسکی که حرف های تبلیغاتی و پوچ به سبک همان برنامه هائی که سالها در تلویزیون داشت می زند، با این تصور که خر داغ کرده اند، گفته است 380 میلیارد دلار پول روسیه که در خارج است باید ضبط شود و بدهند به ما در اوکراین. نقشه های جنگی نشان میدهد که عملا اوکراین به دو نیمه شرقی و غربی تقسیم شده و مناطق وسیعی از غرب و جنوب اوکراین نیز در دست ارتش روسیه است و حرکت به سمت پایتخت "کیف" سرعت گرفته است. معلوم نیست زلنسکی این پول را برای کی و کجا می خواهد.

بطور همزمان، زلنسکی که مطبوعات اروپائی او را "چه گوارا" لقب داده اند، درحالیکه در عمیق ترین ایستگاه مترو کیف با 150 متر عمق پنهان شده به غرب گفته که به ما موشک برسانید، پولش را میدهیم. کیف در خطر سقوط است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۳ مارس ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: