ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۵ اسفند ۱۴۰۰

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

خبرهائی از اوکراین

که درغرب منتشر نمیشود

از سایت جنگ و صلح. ترجمه – کیوان خسروی

 
 
 

 

«ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه گفت: نیروهای مسلح روسیه در پاسخ به حمله به دونتسک، تاسیسات مجتمع نظامی - صنعتی اوکراین را منهدم خواهد کرد. رژیم کیف همچنان به استفاده از تاکتیک های تروریستی ادامه می دهد و از مخرب ترین انواع سلاح ها علیه جمعیت غیرنظامی و زیرساخت های غیرنظامی استفاده می کند. پیش از این از پیامدهای حمله امروز یک موشک تاکتیکی اوکراینی "توچکایو" با مهمات خوشه ای به محله پرجمعیت شهر دونتسک خبر داده بودیم. «کوناشنکوف» در یک کنفرانس خبری گفت: در پاسخ به این اقدامات، نیروهای مسلح فدراسیون روسیه اقدامات سریعی را برای از کار انداختن شرکت‌های مجتمع نظامی-صنعتی اوکراین که در زمینه ساخت، تعمیر و بازسازی سلاح‌هایی که ناسیونالستها برای ارتکاب جنایات جنگی استفاده می‌کنند، بکار خواهد برد. به گفته وی، وزارت دفاع روسیه از شهروندان اوکراینی شاغل در این شرکت ها و همچنین ساکنان ساختمان های مسکونی مجاور می خواهد که مناطق بالقوه خطرناک را ترک کنند.

https://www.warandpeace.ru/ru/news/view/164236/

چین با تحریم های بی دلیل غرب علیه بلاروس مخالفت کرد

در 14 مارس، سفیر چین در بلاروس، «ژی شیائوونگ»، فشار تحریم ها بر بلاروس را محکوم کرد و خاطرنشان کرد که کشورش موضع بسیار روشنی در این زمینه اتخاذ می کند. این سفیر در دیدار با الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس تاکید کرد: ما با این تحریم‌های بی اساس مخالفیم. من فکر می‌کنم در همه اقدامات رعایت اصول اساسی منشور ملل متحد و موازین حقوق بین‌الملل ضروری است.

یک دیپلمات عالی رتبه چینی به نقل از «بلتا» (آژانس تلگرافی بلاروس) گفت که  حجم تجارت متقابل در سال 2021 به بیش از 8/3 میلیارد دلار رسیده است که نسبت به سال گذشته 3/27 درصد افزایش داشته است. «ژی شیائوونگ»، گفت: "بارزترین رقم صادرات محصولات کشاورزی بلاروس به چین است که نسبت به سال گذشته 44 درصد رشد داشته است."

https://www.warandpeace.ru/ru/news/view/164211/

آلمان از لهستان می‌خواهد قطارهای حامل پناهجویان را متوقف کند

«پاول شفرناکر» معاون وزیر کشور و امور اداری لهستان در تلویزیون TVN گفت آلمان از لهستان می‌خواهد قطارهای پناهجویان اوکراینی را متوقف کند. بر اساس آخرین داده ها، بیش از 7/1 میلیون نفر از 24 فوریه از اوکراین وارد لهستان شده اند. «شافرناکر» گفت: «شب گذشته وزارت کشور آلمان با ما تماس گرفت و از ما پرسیدند که آیا می‌توانیم قطارهای ویژه‌ای را که به آلمان می‌روند متوقف کنیم، زیرا تنگناهایی بوجود آمده است. معاون وزیر کشور تاکید کرد: "این نشان می دهد که چگونه اتحادیه اروپا برای این وضعیت آماده نبوده است. گلوگاه و تنگنا به چه معناست؟ در سه روز 28000 نفر از ورشو، کراکوف و کاتوویتس با قطارهای ویژه خارج شدند و ما حالا میزبان 5/1 میلیون نفر شده ایم." در عین حال، او انتظار دارد که سایر کشورهای اتحادیه اروپا همچنان به پذیرش پناهندگان اوکراینی ادامه دهند.

 

https://www.warandpeace.ru/ru/news/view/164205/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۶ مارس ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: