ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۸ اسفند ۱۴۰۰

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه لوکاشنکو:

زلنسکی در برابر دو گزینه

یا امضای توافقنامه و یا تسلیم

 
 
 

 

 

الکساندر لوکاشنکو، رییس جمهور بلاروس تامید کرد که زلنسکی، رییس جمهور اوکراین باید با ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه توافق نامه امضا کرده یا تسلیم شود.

 

لوکاشنکو پنج شنبه 17 مارس، در مصاحبه اختصاصی با شبکه ژاپنی «تی بی اس» که توسط خبرگزاری بلاروس «بلتا» منتشر شد، با بیان این که می توان به توافقی میان مسکو و کیف دست یافت، گفت: «روسیه در منازعه با کیف، هرگز نخواهد باخت. در مورد بلاروس هم اگر اوکراین به تشدید تنش ها و اقدامات تحریک آمیز علیه بلاروس ادامه دهد، ما پاسخ خواهیم داد.

عملیات نظامی روسیه در اوکراین، در آینده نزدیک به شکلی مسالمت آمیز پایان خواهد یافت. روسیه، تلاش بزرگی را برای به نتیجه رساندن مذاکرات به خرج می دهد تا بتوان به توافقی دست یافت که به سرعت به عملیات نظامی پایان دهد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز گفت: «هیات روسی تلاش عظیمی کرده و آمادگی بیشتری از خود نسبت به طرف مقابل (هیئت اوکراینی) نشان می دهد. تصویب سند مورد مذاکره و پایبندی به تمام مولفه های آن و اجرای آن ها می تواند بسرعت به متوقف شدن جنگ بیانجامد البته شرط لازم الاجرای خواست های روسیه برای توقف عملیات نظامی است.

پسکوف در پاسخ به پرسشی در باره گزارش روزنامه «فایننشال تایمز» مبنی بر این که اوکراین و روسیه، پیشرفت های چشمگیری در طرح صلح موقت داشته اند، گفت: «این گزارش درست نیست، اما نکات درستی هم دارد.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۹ مارس ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: