ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 ۵ بهمن ۱۴۰۰

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

رهبران مقاومت پنجشیر نیز وار مسکو شدند

مذاکرات دو هیات طالبان

در پایتخت های نروژ و روسیه

 
 
 

 

 

طالبان تحرک بی سابقه ای را برای تثبیت موقعیت خود بعنوان دولت مستقر در کابل، از یکسو در اروپا و از سوی دیگر در مسکو آغاز کرده است. آنها دو هیات به نروژ و مسکو فرستاده اند. هیاتی که به سرپرستی کفیل وزارت خارجه طالبان "امیرخان متقی" به نروژ رفته با نمایندگان سازمان های مدنی افغانستان و سیاسیون این کشور که از افغانستان خارج شده اند گفتگو کردند که گفته می شود به تفاهم هائی نیز دست یافته اند. در دیدار دوم، با نمایندگانی از کشورهای اروپائی گفتگو کرده اند.

همزمان با این سفر، یک هیات دیگر از طالبان که گفته می شود مقامات بلندپایه تری در آن حضور دارند راهی مسکو شد. دراین هیات  ملا عبدالغنی برادر، معاون اول نخست‌وزیر و ملا محمد یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع حضور دارند. ساعاتی پس از حضور هیات طالبان در مسکو، از تهران احمد مسعود که رهبری جنبش مقاومت در پنجشیر را برعهده دارد نیز وارد مسکو شد و به مذاکرات پیوست. گفته می شود امرالله صالح معاون اشرف غنی که از وی جدا شده و به جنبش مقاومت پنجشیر پیوست نیز همراه با احمد مسعود از ایران به مسکو رفته است.

پیش از آغاز این سفرها، در کابل اعلام شد که محموله های پر شمار کمک های غذائی چین با هواپیما به کابل منتقل و از کابل به ولایت مختلف انتقال داده شد تا میان مردم تقسیم شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۵ ژانویه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: