ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 ۹ بهمن ۱۴۰۰

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نماینده مخالف حذف ارز ترجیحی در مجلس

دولت درباره جبران حذف

ارز ترجیحی حرف مفت می زند

 
 
 
 
 

 

نماینده شیراز در مجلس، با هشدار نسبت به نتایج حذف ارز ترجیحی در مجلس گفت:

یکی از دلایل حذف ارز ترجیحی جلوگیری از فساد و رانت و سوءاستفاده‌های آقازاده‌هاست، چون دولت در جلوگیری و کنترل این موارد ناتوان است. اما باید بدانیم که حذف ارز دولتی، فشار زیادی روی قشر ضعیف جامعه می‌آورد و از سوی دیگر، باعث نابودی قشر ضعیف و ایجاد دوقطبی شدن بیشتر در کشور می‌شود.

اینکه دولت می‌گوید حذف ارز ترجیحی را جبران می‌کنیم و مثلاً دارو و نهاده‌های دامی را تامین می‌کنیم، حرف مفت است و ممکن است دو ماه بتوانند این کار را بکند، ولی بعد دیگر توان اداره کار را ندارد. تاریخ هم همین را می‌گوید. در گذشته قیمت مرغ کیلویی سه تومان بود، بعد کم‌کم حذف شد و گفتند مابه‌التفاوتش را می‌دهیم که آن را هم ندادند. پنیر هم به همین صورت و این‌ها همه کوپنی بودند. گفتند اگر یکی‌یکی حذف بشود ما کمک می‌کنیم، ولی حذف شد و هیچ کمکی هم نکردند.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفته نان را کارتی کنیم. متاسفم که این موضوع حتی بیانش هم برای مردم و کشور زشت و زننده است و گفتن این حرف بسیار خطرناک و توهین به مردم است. این کار، صدقه‌پروری است و این‌طور صحبت با مردمی که هشت سال در جنگ حضور جدی و قوی داشتند و از خاک کشور دفاع کردند، شایسته نیست.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۹ ژانویه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: