ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 ۹ بهمن ۱۴۰۰

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

روسیه به جبهه نوین کوبا

ونزوئلا و نیکاراکوئه می پیوندد

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

 ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

در هفته‌ های اخیر، رهبران کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه، جهت تعمیق، گسترش و توسعه همکاری‌های استراتژیک و ژئوپلیتیکی مذاکره کردند.

روز پنج‌ شنبه، سرگیی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی خود در مجلس دومای این کشور، در حضور نمایندگان پارلمان اشاره کرد که طی  روزهای 18، 20 و 24 ژانویه، ولادیمیر پوتین طی گفتگوی های تلفنی با دانیل ارتگا، رهبر نیکاراگوئه، نیکولاس مادرو، رئیس جمهور ونزوئلا و میگل دیاز کانل، رئیس جمهور کوبا، زمینه‌های توسعه همکاری و هماهنگی اقدامات در عرصه بین المللی مطابق با اصول مشارکت استراتژیک را مورد بحث قرار داد و موافقت روسیه را در همکاری با این کشور ها اعلام کرد.

لاوروف خاطر نشان کرد که روسیه روابط بسیار نزدیک در تمام زمینه‌ های راهبری با این کشورها، از جمله در زمینه‌های نظامی- فنی و فنآوری دارد. بنا بر گفته لاوروف، رهبران توافق کردند که راه‌های متنوعی را برای عمق بخشیدن به مشارکت استراتژیک در نظر بگیرند. بر همین اساس قرار است جلسات کمیسیون های همکاری با این کشورها برگزار شود. وی یاد آوری کرد، انتظار می‌رود جلسات منظم کمیسیون های مربوطه در آینده‌ ای نزدیک برقرار گردند.

به گفته لاوروف، روسیه مصمم به تعمیق همکاری با کشورهای آمریکای لاتین است. این کشورها به عنوان یک مرکز بسیار جدی و مستقل از جهان چندقطبی در حال ظهور، از هر نظر به ما نزدیک  و با چشم انداز اقتصادی بزرگ تلقی می شوند.

در همین زمینه سرگیی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، در مصاحبه با RTVI ، گفت: مسکو پس از مذاکرات ناموفق با واشنگتن، در باره تضمین های امنیتی، در حال بررسی استقرار نیروهای نظامی روسیه در کوبا یا ونزوئلا است.

دیمیتری پسکوف، معاون مطبوعاتی ولادیمیر پوتین، در مورد احتمال استقرار نیروهای روسیه در امریکای لاتین، گفت، روسیه در حال بررسی گزینه های مختلفی برای تضمین امنیت خود می باشد. وی در عین حال خاطرنشان کرد که پوتین در جریان مذاکرات با رهبران سه کشور آمریکای لاتین، در باره استقرار نیروهای نظامی در این کشور ها صحبت مشخصی نکرده است.

(عکس: رژه نظامی در نیکاراگوئه)

https://www.rline.tv/news/2022-01-27-kuba-venesuela-nikaragua-soglasilis-uglubit-strategicheskoe-partnerstvo/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۹ ژانویه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: