ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 ۹ بهمن ۱۴۰۰

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ادامه سیاست تصفیه دانشگاهها

3 هزار پزشک و 900 نخبه

دانشگاهی سال گذشته مهاجرت کردند

 
 
 
 
 

 

حسین راغفر عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا:

مهاجرت ۳۰۰۰ پزشک و ۹۰۰ نخبه دانشگاهی در سال گذشته- که اوج بیماری کرونا و محدودکننده جابجایی افراد در سطح جهان بود- و شتاب امروزی این مهاجرت در ماه‌های اخیر حکایت از آن دارند که نظام تصمیم‌گیری‌های اساسی، قدرت یادگیری را از دست داده است و مرتب خطاهای گذشته را تکرار می‌کند. سیل مهاجرت کم سابقه از کشور نشانه میزان امید مهاجرین به سیاست‌های اقتصادی-اجتماعی کنونی است. هر روز مردم شاهد اقداماتی هستند که از تَه‌مانده امید آنها بیشتر می‌کاهد.

سیاست‌های مخرب اقتصادی که نابودکننده شغل- یعنی امید- در جامعه است، علیرغم تغییر دولت‌ها امروز همان سیاست‌های گذشته است.

رشد اعتیاد، جرم و جرائم، خودکشی، بی‌خانمانی، فرار سرمایه‌ها و مغزها تنها بخشی از بحران است.

اکنون در دولت سیزدهم که توسط بسیاری از کارگزاران دولت‌های نهم و دهم اداره می‌شود شاهد بازگشت همان سیاست‌های شکست خورده به عرصه جامعه هستیم. این بار هم در عرصه اقتصاد همان سیاست‌ها دنبال می‌شود و در عرصه اجتماع بجای پاسخگویی به معیشت و نیازهای اساسی مردم به مسائل بسیار فرعی و دست چندم پرداخته می‌شود.

در این یخبندان سیاسی که شور و تلاش منجمد شده کسانی را که به مردم و جوانان از سر دل‌نگرانی برای ایران، امید می‌دهند از صحنه دانشگاه خارج می‌کنند .

تصمیم‌گیران چنین اقداماتی در دانشگاه‌ها باید بدانند که امکان رشد علوم انسانی و اجتماعی بدون نقد شرایط موجود ممکن نیست و فقدان همین نگاه انتقادی به شرایط موجود یکی از دلایل بروز بحران‌های اقتصادی-اجتماعی در کشور است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۹ ژانویه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: