ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 ۹ بهمن ۱۴۰۰

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بی اعتباری اخبار یکسویه

تلویزیون های فارسی زبان خارج از ایران

از مذاکرات وین تا شورش

قزاقستان و حالا حمله به اوکراین

 
 
 

 

 

پیگیری بی وقفه اخبار رویدادها و جنجالی که امریکا و غرب به بهانه تقویت حضور نظامی روسیه در مرزهای این کشور با اوکراین به راه انداخته، نشان میدهد که پشت این جنجال اهدافی است که آن را بیان نمی کنند.

امریکا می کوشد از این طریق حضور خود در کشورهای اروپای شرقی و استقرار در اوکراین را تقویت کند. این کشور می کوشد، ارتش اوکراین را برای حمله به منطقه شرق آن کشور که 8 سال است اعلام استقلال از اوکراین کرده ترغیب کند و سپس خود در مرزهای روسیه و جمهوری بلاروس موشک های اتمی مستقر سازد. امریکا می کوشد تا اگر نتوانست به این هدف برسد و اروپائی ها و حتی خود دولت اوکراین تن به این ماجراجوئی ندادند، با فشار به دولت اوکراین انتقال گاز روسیه به اروپا از طریق اوکراین را قطع کند و گاز خود را به اروپائی ها بفروشد. آنها عجله دارند که تا زمستان و سرما تمام نشده این حیله خود را عملی کنند و گوشه ای از بحران اقتصادی امریکا را جبران کنند. اینها، پشت بازی کثیفی است که با افکار عمومی می شود و به همین دلیل، به هیچ وجه نباید فریب اخباری را خورد که از سه تلویزیون فارسی زبان خارج از کشور که در راستای همین سیاست امریکا و اسرائیل است پخش می شود. اخباری که از دهان گویندگان و مفسران رنگارنگ آنها که در صف ایستاده اند تا به نوبت احضار شوند و رویدادها را مطابق نظرات آنها تفسیر و بخورد مخاطبان ایرانی خود بدهند. در تمام رویدادهای داخلی و خارجی مربوط به ایران ما شاهد همین بازی کثیف هستیم.

با این مقدمه، از قول وزیر خارجه روسیه بخوانید که با صراحت می گوید جنگی در اوکراین در میان نیست .

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز گذشته (جمعه) در مصاحبه با چند شبکه رادیویی این کشور درباره بحران اوکراین گفت: مسکو آماده دعوت از «ولودیمیر زلسنکی» رئیس جمهوری اوکراین برای بحث درباره تنش زدایی در روابط دو کشور است اما اگر بخواهند درباره مساله دونباس (شرق اوکراین) صحبت کنند باید برای حل و فصل بحران در جنوب شرق اوکراین به خود رهبران دنباس مراجعه کنند. «رئیس جمهور پوتین گفته، اگر زلنسکی بخواهد درباره عادی سازی روابط دو جانبه (که به خاطر اقدامات یکجانبه کی‌یف آسیب دیده) بحث کند ما آماده هستیم، هیچ مشکلی نیست. هرجا دوست دارند بیایند، مسکو، سوچی یا سن پترزبورگ. اما اگر می‌خواهند درباره دونباس بحث کنند باید از طریق گروه تماس و در چارچوب قرار داد نرماندی همه این مسائل را مستقیما میان کی‌یف و دونتسک و کی‌یف و لوهانسک (دو جمهوری اعلام شده از 8 سال پیش در منطقه دونتس در شرق اوکراین) مورد برررسی و حل و فصل قرار دهند.»

(در اجلاس نرماندی یک  گروه تماس شامل اوکراین، روسیه، دو جمهوری مستقل دونتس و سازمان امنیت و همکاری اروپا برای حل و فصل اختلافات در شرق اوکراین تشکیل شده است.)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۹ ژانویه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: