ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 ۱۰ بهمن ۱۴۰۰

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

7 میلیارد دلار

گربه رقصانی های کره جنوبی

برای آزاد کردن پولهای ایران

 
 
 

 

 

کره جنوبی ازجمله کشورهائی است که آن را از اقمار سیاسی امریکا میدانند. این کشور که سالها مهم ترین صادر کننده وسائل خانگی و وسائل الکترونیک به ایران بود و همچنان و به همت تجار محترم هست، 7 میلیارد دلار پول نفت ایران را در چارچوب تحریم های امریکا ضبط کرده و نمیدهد. پول، در بانک پول می زاید، یعنی بانکها با پول هائی که دراختیار دارند در بازار جهانی و از جمله بورس ها بازی می کنند و سود می برند. حالا باید دید، اگر دوران تحریم ها تمام شود، کره جنوبی در یک نوبت همه این پول توقیف شده ایران را پس می دهد و یا به انواع بهانه ها آن را مرحله بندی و قسط بندی می کند و حتی بجای آن جنس به ایران صادر می کند. ضمنا بهره این پول در بانکهای کره جنوبی مانده نیز محاسبه و پرداخت می شود؟ این مسئله شامل حال عراق هم می شود. کشوری که به ظاهر مناسبات اقتصادی، سیاسی و پیوند مذهبی با ایران دارد. واقعا باید از خود سئوال کرد که اگر این پول های حاصل از فروش نفت را مثلا چین، کره شمالی و یا روسیه، به همین شیوه کره جنوبی و عراق توقیف کرده بودند، چه واکنش هائی را چین ستیزان و روسیه هراسان امروز ایران سازمان میدادند.

در ادامه گربه رقصانی هائی که کره جنوبی برای پس دادن 7 میلیارد دلار پول توقیف شده نفت ایران، تازه یک کارگروه برای بررسی نحوه آزادسازی پولهای بلوکه شده ایران در کره جنوبی تشکیل شده است.

همین بازی را دولت عراق شروع کرده است. یعنی 5 میلیارد دلار پول ایران را نمی دهد و بجایش می گوید از عراق جنس وارد کنید. معلوم نیست عراق چه جنسی دارد و یا تولید می کند که درایران تولید نمی شود و باید وارد کرد. مگر منظور "مهر" و "تسبیح" و "خاک تربت" از کربلا باشد. پس این موافقت، تجارت خوابیده است. یعنی جنس از کشورهای دیگر وارد عراق می شود و سپس عراق سودی روی آن کشیده و به ایران می فروشد و پولی هم نمیدهد بلکه از پول بلوکه شده ایران بر میدارد. این هم دولت برادر دینی و به ظاهر دوست! پول و تجارت دوستی نمی شناسد!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۳۰ ژانویه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: