ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 ۱۷ بهمن ۱۴۰۰

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه عبداللهیان پیش از رفتن به مجلس

آخرین "قمُ قمُ" ایران و امریکا

برای اعلام توافق اتمی در وین

 
 
 

 

 

مذاکرات وین باحتمال بسیار از صبح دوشنبه در وین دنبال می شود و طبیعی است که باقری کنی با داشتن اختیاراتی برای توافق به وین باز می گردد. در آستانه سفر باقری و آغاز دور دیگری از مذاکرات که حدس زده می شود دور پایانی باشد، عبداللهیان وزیر خارجه، با اشاره به پیام های اخیر امریکائی ها و پاسخ های جمهوری اسلامی که ظاهرا با واسطه انجام شده، در جمع خبرنگاران داخلی گفت:

در بخش هائی از تضمین های سیاسی و حقوقی و اقتصادی در مذاکرات وین به توافق هائی رسیده ایم و هیات مذاکره کننده ایران بقیه مذاکرات را دنبال می کند. ما به طرف های آمریکا که از طریق واسطه هایی این روزها پیام هایی را منتقل میکنند به صراحت گفتیم باید در عمل حسن نیت خودشان را نشان بدهند. حسن نیت در عمل از نظر ما لغو بخشی از تحریم هاست. آنچه که بر روی کاغذ رخ میدهد خوب است اما کافی نیست.

عبداللهیان قبل از حرکت باقری به طرف وین قرار است در مجلس حاضر شده و در یک جلسه غیرعلنی توضیحاتی درباره امضای توافق بدهد.

همزمان با این مصاحبه مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز به «العربیه» گفت: رسیدن به توافق در وین طی روزهای آینده علیرغم موضوعات پیچیده‌ ممکن است.البته بدون التزام ایران و همکاری همه طرف‌ها توافق هسته‌ای صورت نخواهد گرفت. ما از وجود مواد هسته‌ای اعلام نشده در سایت‌های ایران نگران هستیم.

درعین حال، امریکا برخی تحریم های اتمی ایران را از هم اکنون لغو کرده است و در همین ارتباط اولیانف نماینده روسیه در مذاکرات وین گفت:

تصمیم آمریکا برای بازگردانی معافیت‌های «هسته‌ای» که مشمول تحریم های دوران ترامپ شده بود اقدامی در مسیر درست است. این کار به احیای برجام و بازگشت دوجانبه آمریکا و ایران به پایبندی به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ سرعت می‌بخشد. همچنین می‌توان این اقدام را نشانگر این دانست که مذاکرات وین وارد مرحله‌ نهایی شده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۶ فوریه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: