ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 20 بهمن

پیش نویس توافق اتمی

این هفته در وین امضاء می شود!

 
 
 

 

 

مذاکرات وین، از بعد از ظهر روز گذشته بار دیگر آغاز شد. همه پیش بینی ها حکایت از  خاتمه این دوران از مذاکرات احیای برجام دارد. در ادامه این پیش بینی، گفته شده که تفاهمی که پیش نویس آن تهیه شده، دارای دو مرحله و گام به گام است. در مرحله و یا گام اول، بخش های وسیعی ازتحریم ها لغو خواهد شد و متعاقب آن عقب نشینی های اتمی ایران آغاز می شود. همه شواهد نشان میدهد که اورانیوم 60 در صدی ایران قرار نیست از بین برده شود، بلکه تولید آن متوقف می شود، همچنین سانترفیوژهای پیشرفته ایران نیز قرارنیست نابود شود، بلکه حفظ میشود. این نکته آنها به روسیه منتقل خواهد شد و یا در ایران می ماند اما زیر نظر سازمان بین المللی انرژی اتمی هنوز معلوم نیست. علیرغم همه اخبار منفی که بی وقفه و در چارچوب سیاست های اسرائیل از رسانه های فارسی زبان خارجی و باصطلاح مفسران بلند و کوتاه آنها دراین مدت پخش شد، ما براساس همه شواهد و قرائن، روی قطعی بودن تفاهم در مذاکرات وین پافشاری کردیم. نه تنها پافشاری بر قطعی بودن توافق و تفاهم، بلکه با طرح "گام به گام" بودن این توافق که این پیش بینی نیز برخاسته از ممکن ها و نه خواستن های دو طرف بود. کسانی که پیک نت را بصورت منظم دنبال می کنند و می خوانند قطعا این سیاست و پیش بینی های ما را بخاطر دارند. این که اسرائیل و یا هر کشور دیگری چه سیاستی دارند و یا چه می خواهند، به خودشان مربوط است، آنچه که ما خواهان آن بوده و هستیم همین تفاهم، درعین حفظ دستآوردهای اتمی ایران، پرهیز از مذاکره بر سر توان موشکی که در واقع توان دفاعی ایران است که در چارچوب منافع ملی کشور است و خاتمه دادن به رجزخوانی های دردسرساز از جانب نظامی ها و غیر نظامی ها در حکومت بوده و هست. و باز، نکته دیگری که در همین ارتباط روی آن پیوسته تاکید کرده ایم آن بوده که لغو تحریم ها در درجه اول به سود مردم ایران، خاتمه رانت خواری ها و دور زدن تحریم ها و تامین مایحتاج مردم و کاهش قیمت هاست. این خواست و این سیاست، هیچ ارتباطی با مخالفت با سیاست های غلط جمهوری اسلامی ندارد و می توان آن را ادامه داد. آنها که مبارزه و مقابله را در ادامه تحریم ها، مخالفت با قدرت نظامی ایران و حتی امید به حمله نظامی به ایران جستجو می کردند و یا در آینده بکنند را نمی توان یک نیروی ملی و میهنی قلمداد کرد.

بازگردیم به دور جدید مذاکرات وین که گویا یک پیش نویس 20 صفحه‌ای تدوین شده و در دستور این دور از مذاکرات قرار گرفته است. اسرائیل بسیار می کوشد این پیش نویس تصویب نشود تا به بهره برداری از سیاست "ایران هراسی" خود با هدف حضور نظامی و سیاسی در خلیج فارس ادامه بدهد. این تلاش را باید خنثی کرد و ظاهرا دستگاه رهبری ایران به همین نتیجه رسیده است.

با تصویب این پیش نویس لغو تحریم‌ها آغاز شده و استفاده از حواله‌های مالی ایران آغاز می‌شود.

آنگونه که اولیانف نماینده روسیه در مذاکرات وین گفته، توافق مورد اشاره تا پیش از پایان ماه میلادی جاری امضاء خواهد شد و اندک زمانی پس از آن، لغو تحریم ها در گام اول و عقب نشینی های اتمی ایران در گام دوم آغاز می شود. همه هنر ایران این میتواند باشد که جلوی کارشکنی های داخلی و حتی حادثه آفرینی با هدف فلج کردن این توافق را بگیرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۹ فوریه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: