ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

آیا رژیم نیمه جان اوکراین

با جنگ، جان تازه می یابد؟

بنیاد استراتژیک- یوری بوریسف

ترجمه- کیوان خسروی

 
 
 
 

 

در آمریکا، زوزه های تبلیغاتی پیرامون پیامدهای "وحشتناک و فاجعه بار" "تهاجم تقریباً اجتناب ناپذیر" نیروهای روسیه به اوکراین پایانی ندارند.

بگذارید یک سوال ساده ای را بپرسیم:

آیا روسیه نیروهای نظامی کافی برای رهایی اوکراین از دست رژیم دست نشانده و بازگرداندن وحدت تاریخی این کشور را دارد؟

پاسخ: به اندازه کافی دارد. 

سوال دوم: این است که آیا آمریکا می تواند جلوی چنین تحولی را بگیرد؟

پاسخ: خیر نمی تواند. اولاً، خود آمریکا، اصولاً حاضر نیست برای اوکراین با فدراسیون روسیه بجنگد، چه از نظر اخلاقی- روانی و چه از نظر نظامی- فنی.

رژیم کیف به طور مزمن ناپایدار است و هشت سال متوالی بخود می لرزد. و اظهارات اخیر «زلنسکی» به وضوح نشان می‌دهد که هیستری نظامی غرب تقریباً فروپاشی اقتصاد نابسامان و بیمار اوکرایین را تشدید می کند. درباره این مسئله «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکرایین در مصاحبه با نمایندگان رسانه های خارجی چنین بیان کرد: رهبران غربی و رسانه‌ها این نظر و تصور دروغین را ایجاد می‌کنند که فردا جنگ در اوکراین آغاز می‌شود، این امر اقتصاد ما را بی‌ثبات می‌کند و نیاز به هزینه حداقل ۴ تا ۵ میلیارد دلار برای تثبیت آن بوجود می آورد. نمایندگان رسانه ها  در انگلستان، آلمان، فرانسه، لیتوانی، این تصور را ایجاد می کنند که «ما برای جنگ، نیرو در جاده‌ها بسیج کرده ایم، اما چنین نیست. ما به این وحشت نیاز نداریم.» وی اضافه کرد که به دلیل وحشت پیرامون اوضاع مرزی اوکراین با روسیه، 5/ 12 میلیارد دلار از اوکراین خارج شده است. «دولت ما به تنهایی نمی تواند با چنین چالش‌هایی کنار بیاید. از محل ذخایر دولتی، باید ارز ملی خود را تثبیت کنیم، که این امر برای اوکرایین بسیار گران تمام می شود».«زلنسکی» گفت: ما امیدواریم آمریکا به «کیف» کمک مالی کند و صندوق بین المللی پول تخصیص اقساط اعتباری را تسریع بخشد. به سخن دیگر، حتی یک شوک روانی نسبتاً بی ضرر هم در مقایسه با جنگ، رژیم کیف را به لبه پرتگاه مالی رسانده است و به مشکلات و آسیب های اجتماعی- اقتصادی اوکرایین دامن زده است. اکنون این پرسش بوجود می آید: چرا روسیه باید به این اوکراین نیمه جان حمله کند؟ آیا راحت تر نیست که به آن زمان بیشتری بدهیم تا خودش سقوط کند؟

----------------

فیلم: خیمه شب بازی که رسانه های غربی بعنوان تمرین میلیشیای اوکراین با تفنگ های چوبی برای مقابله با حمله روسیه راه انداخته انداخته اند. همزمان با انتشار تصاویر این باصطلاح آمادگی، تلویزیون "راشا تودی" گوشه ای از مانور مشترک واحدهای نظامی روسیه و جمهوری بلاروس را نشان داد. همه اذعان دارند که اگر روسیه قصد حمله به اوکراین را داشته باشد درعرض دو روز این کشور را میتواند بگیرد. حتی در صورت حضور نیروهای ناتو در اوکراین و لهستان و رومانی.

https://www.fondsk.ru/news/2022/01/31/us-propagandoj-vojny-na-ukraine-pochti-dobili-ukrainskuju-finansovuju-sistemu-55447.html


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۹ فوریه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: