ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 ۲۳ بهمن ۱۴۰۰

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پاسخ تند پوتین در کنفرانس خبری

امریکا بر طبل جنگ می کوبد

اروپائی ها آن را می شنوند!

 
 
 

 

 

درحالیکه وزرای خارجه آلمان و انگلیس و رئیس جمهور فرانسه ظاهرا برای خاتمه جنجال بر سر حمله فرضی روسیه به اوکراین راهی مسکو شده و البته دست خالی بازگشته اند، امریکا همچنان بر طبل جنگ می کوبد و زیر چتر تبلیغاتی تمرکز نیروهای روسیه در مرز اوکراین همچنان مشغول انتقال نیروی نظامی به شرق اروپاست. مسکو تا کنون محکم بر مواضع خود ایستاده و با آگاهی از آنچه پشت مذاکرات باصطلاح دیپلماتیک پنهان است، لحن خود را در پاسخ به اروپائی ها و امریکا تند و تند تر می کند.

پوتین در کنفرانس مطبوعاتی با مکرون گفت:  اگر آنها (امریکا و ناتو) تصمیم بگیرند کریمه را با استفاده از ابزار نظامی بازگردانند، کشورهای اروپایی به طور خودکار با روسیه وارد جنگ خواهند شد. چنین جنگی هیچ برنده ای نخواهد داشت و شما برخلاف میل خود وارد این درگیری خواهید شد. پوتین در پاسخ به سوالی درباره پیوستن اوکراین به ناتو که توسط یک خبرنگار فرانسوی پرسیده شد گفت: آیا شما خواهان جنگ بین فرانسه و روسیه هستید؟ آیا خوانندگان شما این را می‌خواهند؟ ما درک می کنیم که قدرت متعارف ناتو بیشتر از روسیه است اما فراموش نکنید که روسیه بزرگترین قدرت هسته‌ای است. آنها (امریکا و اعضای ناتو) با گفتن این که سازمان ناتو یک سازمان صلح آمیز و کاملاً دفاعی است، سعی دارند به روسیه اطمینان بدهند. ما میگوئیم عراقی ها، لیبیایی ها، افغان ها در زندگی خود میزان مطابقت این ادعا با واقعیت را تجربه کرده اند.

لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز پس از دیدار و گفتگو مفصل و چندین ساعته با وزیر خارجه انگلستان گفت: روسیه بر این باور است که سیاست تهدید و هشدار هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت. هر زمان لندن تصمیم به بهبود روابط با مسکو بگیرد، ما نیز چنین خواهیم کرد. او  که اکنون از کارکشته ترین و پر سابقه ترین وزرای خارجه جهان است، بعنوان نتیجه مذاکراتش با وزیر خارجه انگلستان گفت: حرف زدن با او مثل حرف زدن با یک ناشنواست!

هیجان جنگی از امریکا به اروپا منتقل می شود و بایدن در تازه ترین اظهار نظرش گفته است: شهروندان آمریکا همین حالا اوکراین را ترک کنند. اینطور نیست که با یک سازمان تروریستی طرف باشیم. طرف حساب ما یکی از بزرگترین ارتش‌های دنیا است. وضعیت بسیار متفاوتی است و اوضاع ممکن است خیلی سریع به هم بخورد.

بصورت همزمان لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز گفت: روسیه ممکن است به پرسنل غیرضروری نمایندگی‌های دیپلماتیک خود در اوکراین توصیه کند خاک این کشور را ترک کنند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۲ فوریه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: