ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 ۲۳ بهمن ۱۴۰۰

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 23 بهمن

آخرین تلاش ها برای

به شکست کشاندن مذاکرات وین

 
 
 

 

 

سخنان توام با تهدید نخست وزیر اسرائیل علیه توافق اتمی با ایران و فشار سنگینی که جمهوریخواهان در امریکا بر "بایدن" وارد می کنند تا بلکه مذاکرات وین را ناکام گذاشته و تعطیل کنند، پیش از هر چیز نشان دهنده آنست که توافق نزدیک است. اگر چنین نبود، به این همه جنجال برای جلوگیری از آن هم نیاز نبود.

نمایندگان روسیه و چین در مذاکرات وین بر ضرورت سرعت گفتگوها و رسیدن به توافق تاکید دارند. هیات نمایندگی جمهوری اسلامی در وین نظری نمیدهد اما همه نشانه ها حکایت از آن دارد که این هیات با اختیار قبول یک توافق به وین بازگشته است. توافقی که شاید برای مرحله نهائی و امضای آن وزیر خارجه دولت رئیسی راهی وین شود. بازار ایران جلوتر از سیاسیون و سیاستمداران نسبت به قطعی بودن توافق اطمینان دارد و به همین دلیل دلار که روند کاهش قیمت را از 33 تومان آغاز کرده بود حالا به زیر 25 تومان رسیده است.

حتی امثال مجتبی ذوالنوری که رهبری آتش زنندگان برجام در مجلس گذشته را برعهده داشت و حالا طرفدار برجام در مجلس یازدهم شده، پنجشنبه در مسجد چهارمردان قم به آن که اشاره آنچه ایران گرفته و یا امریکا داده گفت: امریکا برای توافق نهایی برجام عجله دارد!

سردار کوثری عضو رهبری جبهه پایداری که بار دیگر به مجلس بازگشته و نماینده مجلس شده نیز مانند همه جبهه ای خودش "ذوالنوری" با فوت کردن سورنا از سر گشاد آن، مذاکره مستقیم با امریکا را مشروط به لغو تحریم‌ها و تعهدات دیگر این کشور دانست و گفت: مذاکرات این دفعه با دفعات قبل بسیار متفاوت است به دلیل اینکه این دفعه دست ما بسیار پر است و این دفعه آن‌ها دنبال ما می دوند. او در بخش دیگری از سخنان خو د با فراموش کردن بخش قبلی گفت: چون آن‌ها نمی‌خواهند امتیاز بدهند مذاکرات مقداری طولانی شده است.

همه این اظهار نظرها، حاشیه هائی است بر آن متنی که هیات ایران با در دست داشتن آن، برای توافق از تهران به وین بازگشته است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۲ فوریه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: