ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 دی  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

محسن رضائی، سرلشگری که از سپاه

و مجمع مصلحت رانده و از کابینه هم مانده!

 
 
 

 

 

محسن رضایی، که از مجمع مصلحت ردش کرده و او را بعنوان معاون اقتصادی داده اند دست ابراهیم رئیسی اعلام کرد که از ابتدای دی‌ماه سالجاری یارانه‌ها دو برابر می‌شود و هر خانواده چهار نفره 800 هزار تومان یارانه و کالا دریافت می‌کنند.

او که حداقل همه فرماندهان و مدیران دوران جنگ 8 ساله میدانند که نه دانش نظامی داشت و نه توانست آن را مانند سردار سلیمانی و یا رحیم صفوی کسب کند. دانش سیاسی که نداشت که بتواند سیاستمدار شود و اقتصاد دان هم نیست که بتوان اقتصاد کشور را بدستش داد. او هفته گذشته گفت بخشی از یارانه از طریق «بن کارت» به صورت کالا پرداخت می‌شود، البته این طرح از ابتدای آذرماه اجرایی شود اما چون بن کارت‌ها آماده نشد، به ابتدای دی‌ماه موکول شده است.

وزیر اقتصاد دولت، از بیم واکنش های اجتماعی فورا جلوی معاون اقتصادی در آمد  گفت:  برای زمان تغییر یارانه‌ها و افزایش میزان پرداخت یارانه‌ها، هیچ تاریخ دقیقی تعیین نشده است.

رضایی خود را بالاتر از مخبر معاون اول ابراهیم میداند و از این که یک پست تشریفاتی در کابینه رئیسی نصیبش شده ناراحت است. او عملا از آنجا "مجمع مصلحت" رانده و از اینجا (کابینه) مانده شده است.

یک نماینده پیشین مجلس گفته است: تشتت و آشفتگی در دولت انکار ناپذیر است.  آقای رئیسی معاون اول‌شان آقای مخبر را رئیس تیم اقتصادی ‌گذاشته و بعد یک دفعه آقای محسن رضایی را معاون اقتصادی خودشان قرار داده! آن هم در شرایطی که آقای رضایی خودش را بسیار بالاتر از آقای مخبر می‌داند و شاید هم این احساس را دارد که او به عنوان معاون اقتصادی باید تصمیم نهایی را بگیرد و حرف آخر را بزند. در حالی که آقای مخبر اختیاراتی دارد که وی ندارد. از همین رو  به نظر می‌آید آقای رضایی حالت مشاور و تشریفاتی پیدا کرده است تا معاون اقتصادی. آقای مخبر هم بیشتر حالت عملیاتی و میدانی دارد. مشخص است این عوامل در کنار همدیگر از یک سو باعث می‌شود طرح‌ها و برنامه‌های اقتصادی به نتیجه نرسد که خروجی‌اش گرانی، تورم و مشکلات معیشتی است، از سوی دیگر باعث سردرگمی مردم می‌شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  27 دسامبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: