ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 ۲۵ دی ۱۴۰۰

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

با طرح های نظامی برای مقابله با ناتو دراوکراین

فرماندهان نظامی روسیه

با پوتین دیدار کردند!

 
 
 

 

 

مذاکرات هفت ساعته معاونان وزرای خارجه روسیه و امریکا درباره خودداری ناتو از پذیرش عضویت اوکراین در این پیمان نظامی و پرهیز از استقرار پایگاه های موشکی ناتو در خاک اوکراین به نتیجه نرسید. از سوی دیگر روسیه نیز قوای نظامی خود را در مرزهای اوکراین مستقر کرده است. این استقرار علیرغم خبرهای تبلیغاتی تحریک آمیزی که رسانه های غربی منتشر می کنند به معنای حمله روسیه به اوکراین نیست، بلکه عمدتا با هدف دفاع از دو جمهوری خودمختار در شرق اوکراین است که بخش وسیعی از مردم ساکن آن روس هستند. این دو جمهوری سالهاست اعلام خودمختاری کرده و در مقابل ارتش اوکراین مقاومت می کنند. تمام شواهد نشان میدهد که در صورت ادامه حضور ناتو در اوکراین و سرانجام، به عضویت پذیرفتن این کشور روسیه نیز دو جمهوری خودمختار شرق اوکراین را به رسمیت خواهد شناخت و از آن پس طبیعی خواهد بود که به درخواست کمک از جانب دولت های این دو جمهوری پاسخ مثبت داده و با قدرت نظامی از حمله ناتو به این دو جمهوری جلوگیری کند. تمام ماجرا همین است که خواندید، اما رسانه های غربی و حتی رسانه های فارسی زبان خارج از کشور که مطالب آنها را تکرار می کنند، با این صراحت نمی گویند ماجرای اوکراین چیست.

در یک خبر مهم دیگر، سایت حزب کمونیست روسیه، روز پنجشنبه نوشت که شماری از فرماندهان ارشد ارتش روسیه با پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار کرده و پیشنهادهائی را با او در میان گذاشته اند. این سایت ننوشت که پیشنهاد آنها چه بوده اما طبیعی است که فرماندهان نظامی برای پیشنهاد مصالحه به دیدار رئیس جمهور نمی روند بلکه با پیشنهاد و نقشه اقدامات نظامی با رئیس جمهور دیدار می کنند. اروپائی ها نگرانند که امریکا و روسیه از روی سر اتحادیه اروپا به تفاهمی برسند که در آن اروپا به بازی گرفته نشده باشد و یا برعکس، آنها در چنان تنشی قرار گیرند که آوار آن بر سر اروپا وارد آید.

و باز در یک خبر دیگر، کشورهای عضو اتحادیه اروپا نگران یک رویاروئی نظامی میان ناتو و روسیه هستند. بویژه که اتحاد نظامی و اقتصادی روسیه و چین بیش از هر زمان دیگری مستحکم شده است. چنین برخورد و رویاروئی اگر منجر به قطع انتقال گاز روسیه به آلمان و اروپا شود، چرخ صنایع و سوخت خانه های مردم در زمستان سردی که در آن قرار داریم به یک فاجعه تبدیل خواهد شد.

 لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی خود درباره رویدادهای سال 2021 گفت: ناتو به طور غیرطبیعی اوکراین و کشورهای اسکاندیناوی را به صفوف خود می کشاند. کشورهای غربی به گسترش تنش کمک می کنند، پتانسیل درگیری در جهان در حال افزایش است.

بموجب ارزیابی های نظامی، در صورت رویاروئی نظامی اوکراین و  روسیه، روسیه میتواند در عرض 10 دقیقه فاتح این تقابل شود. و باز در خبری دیگر که در رسانه های روسیه منتشر شده، این کشور احتمال استقرار سامانه های موشکی- اتمی در کوبا و ونزوئلا را منتفی نمی داند. امری که یکبار در زمان رهبری خروچشف در اتحاد شوروی روی داد و جهان تا آستانه مقابله اتمی امریکا و شوروی پیش رفت. ماجرائی که به "خلیج خوک ها" معروف است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۵ ژانویه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: