ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 ۲۶ دی ۱۴۰۰

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نباید بهانه به روسیه داد!

عقب نشینی امریکا و اروپا

از جنجال حمله روسیه به اوکراین

 
 
 
 
 

 

از 48 ساعت پیش، امریکا و اروپا صفحه خبری "حمله روسیه به اوکراین" را برگردانده و موضوع را از زاویه دیگری مطرح می کنند. در روی دیگر صفحه، گفته می شود که روسیه بدنبال بهانه ای برای حمله به اوکراین است. آنها عقب نشینی خود را با این بهانه آغاز کرده اند که نباید به روسیه بهانه حمله داد. در حالیکه تاکنون و در حالیکه خود در اوکراین مستقر شده بودند، موضوع این بود که روسیه باید قوای نظامی خود را از مرزهای اوکراین دور کند.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری خود، روی دیگر صفحه را اینگونه مطرح کرد:

واشنگتن به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد روسیه گروهی را برای انجام عملیات خرابکارانه در شرق اوکراین مستقر کرده است. از جمله افرادی که در زمینه کار با مواد منفجره آموزش دیده‌اند و قصد دارند اقداماتی علیه اتباع روسیه در آنجا انجام دهند تا سپس یک کمپین رسانه‌ای مبنی بر  نگرانی از جان نمایندگان خود راه انداخته و مداخله روسیه در اوکراین را توجیه کنند. روسیه  در سال ۲۰۱۴ نیز از همین روش برای الحاق شبه جزیره کریمه استفاده کرده است. آمریکا «سرنخ‌هایی در دست دارد که نشان می‌دهد روسیه می‌خواهد بهانه‌ای برای تهاجم به اوکراین بسازد»

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرگزاری دولتی تاس گفت که این اظهارات کاملا بی‌اساس است.

بصورت همزمان وزارت دفاع روسیه نیز اعلام داشت در شرق روسیه یک رزمایش اعلام ‌نشده برای آمادگی رزمی انجام داده است. این مانور به دنبال بی نتیجه ماندن مذاکرات میان روسیه و کشورهای غربی بر سر بحران اوکراین انجام شد.

دولت اوکراین نیز اعلام کرد که ریاست جمهوری، وزارت دفاع، وزارت‌ خارجه و شورای امنیت ملی اوکراین هدف یک حمله گسترده سایبری قرار گرفته است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۶ ژانویه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: