ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 ۲۷ دی ۱۴۰۰

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

محصول انتخابات 1400

رئیسی، حتی اختیار برگماری

رئیس پتروشیمی را هم ندارد!

 
 
 

 

 

انتصاب علی عسگری رئیس سابق صدا و سیما بعنوان مدیرعامل پتروشیمی، با مخالفت ها، انتقادها و سئوالات پر شماری همراه شده است. از جمله این که او تخصص پتروشیمی و یا مسئولیتی نزدیک به آن داشته که حالا به این سمت برگمار شده است؟

از همین آخرین سئوال شروع کنیم که سئوالی است بی اساس. به این دلیل که اصل در هر اداره و سازمانی داشتن توان مدیریت است که البته اگر همراه با تخصص باشد این مدیریت کامل می شود. بنابراین، ای بسا علی عسگری در راس پتروشیمی خیلی هم موفق از آب در آید. این بحث در باره استانداران نظامی هم صادق است. ای بسا برخی استانداران نظامی کنونی کارنامه درخشانی هم از خود باقی بگذارند. در این مورد نیز بحث بر سر این نیست که چرا نظامی در راس فلان استانداری قرار گرفته و یا چرا وزیر شده، بلکه بحث اینست که این نظامی دارای چه سوابق مدیریتی است.

حال باز گردیم به بحث هائی که پیرامون برگماری علی عسگری جریان دارد. مهم ترین بحثی که کمتر به آن پرداخته شده آن جمله معترضه و افشاگرانه ایست که نماینده ملایر دانسته و یا ندانسته درمجلس آن را مطرح کرد و گفت: "انتصاب علی عسگری را از نهادهای بالاتر به وزیر نفت دیکته کردند. اگر وزیر  تصمیم‌گیر بود، مجلس به بحث ورود می‌کرد و در قالب احضار، پرسش یا حتی استیضاح موضوع را پیگیری می‌کرد. اما این انتصاب توسط وزیر نفت انجام نشده است."

در این جمله نماینده ملایر، این نکته چندان نا پیدا نیست که اگر وزیر می خواست عسگری را منصوب کند قطعا در هیات دولت مطرح می شد و رئیسی هم در این باره نقش داشت. بنابراین نه هیات دولت و نه شخص رئیسی در این انتصاب نقش نداشته اند. از این به بعد دو احتمال مطرح است:

1- بیت رهبری عسگری را که در دوران مدیریت صدا و سیما مستقیما زیر نظر مجتبی خامنه ای کار می کرد  برگمار کرده است. یعنی مجتبی خامنه ای او را منصوب کرده است.

2- مافیائی که هم بر اقتصاد کشور تسلط دارد و هم چتر سپاه بر سرش هست، این انتصاب را به رئیسی دیکته کرده است.

نتیجه: دولتی که بر سر کار است، دولت بیت رهبری است که مافیای اقتصادی نیز از آن حمایت می کند و این نشد مگر با انتخابات ریاست جمهوری 1400 که انتصابات بود نه انتخابات. ماجرای برگماری علی عسگری منهای نتیجه مثبت یا منفی مدیریتش در پتروشیمی علنی کردن بازهم بیشتری دلیل انتخابات 1400 و برکشیدن ابراهیم رئیسی و ترکیب دولت ناکارآمدی است که سکاندار قوه مجریه شده است.َ


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۷ ژانویه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: