ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 ۲۹ دی ۱۴۰۰

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 29 دی

ایران در آستانه پیوستن

به یک جبهه جهانی است!

 
 
 
 

 

مجلس کوبا در جلسه ای که با حضور رئیس جمهور این کشور تشکیل شده بود، طرح پیشنهادی رئیس جمهور برای پیوستن کوبا به "سازمان امنیت جمعی" را تصویب کرد. بموجب این مصوبه، کوبا از این پس یکی از کشورهای عضو "سازمان امنیت جمعی" که در آن روسیه نقش رهبری را دارد خواهد بود. رئیس جمهور کوبا در برابر نمایندگان مجلس گفت:

"بی‌ثباتی ژئوپلیتیک کشور ما را مجبور می‌سازد تا از امنیت خود دفاع کنیم . برای تامین این امنیت دو راه وجود دارد پیوستن به  ناتو یا  پیوستن به سازمان پیمان امنیت جمعی.  ما دومی را انتخاب می کنیم. ما از جاه طلبی های واشنگتن در کوبا اطلاع  داریم. در برابر این جاه طلبی ها، سازمان پیمان امنیت جمعی  وجود دارد  که در جریان خنثی سازی حوادث اخیر قزاقستان واکنش سریع آن را دیدیم. واکنشی که در جهت حفظ صلح و ثبات بود. سازمان پیمان امنیت جمعی – به رهبری روسیه، دارای  کیفیت کافی و قدرت لازم برای دفع ازهرگونه تجاوز است. بنابراین از نمایندگان مجلس می خواهم از ابتکار ما در مورد ورود کوبا به سازمان پیمان امنیت جمعی حمایت کنند.

این نخستین بار است که کشوری غیر از محور جمهوری های آسیائی و سابق  اتحاد شوروی به سازمان پیمان امنیت جمعی به رهبری روسیه می پیوندد. حدس زده می شود، با شکسته شدن این سد، کشور ونزوئلا داوطلب بعدی باشد و شاید برخی کشورهای امریکای لاتین نیز همین مسیر را انتخاب کنند. نا ممکن نیست که بزودی شاهد این رویداد در خاورمیانه نیز باشیم و شاید ایران نیز در ادامه قرار داد 20 ساله نظامی- اقتصادی با روسیه، برای حفظ امنیت خود در برابر خطرنظامی خارجی، بجای رجز خوانی های بی وقفه فرماندهان سپاه و برخی مانورهای موشکی بعنوان اقدامی بازدارند، به این سازمان بپوندد. سرعت حرکت ناتو به سمت شرق اروپا و حوادث افغانستان و اخیرا "قزاقستان" نشان میدهد که امریکا به ظاهر از  عراق و افغانستان و حتی منطقه رفته و یا می رود، اما دخالت های مدرن نظامی دیگر نیازمند لشگر کشی به سبک اشغال عراق و افغانستان نیست و جنگ های لیزری، موشکی، سایبری و ... کار لشگرکشی های کلاسیک و قدیمی را می کنند و ای بسا بسرعت برق و باد وسیع ترین و عمیق ترین ویرانی ها را بوجود آورند.

همزمان با خبر بالا، خبرگزاری "تاس" اعلام کرد، ایران، روسیه و چین یک رزمایش دریایی مشترک برگزار می کنند. زمان این رزمایش اعلام نشده است.

در این رزمایش رزمناو موشکی "ناخیموف واریاگ" روسیه شرکت خواهد داشت. ظاهرا مرکز فرماندهی این رزمایش بندر چابهار خواهد بود. فرماندهی نیروی دریایی روسیه قرار است در یک کنفرانس در بندر چابهار برنامه این رزمایش دریایی مشترک با شرکت ناوهای روسیه، چین و ایران را اعلام کند. خبرگزاری تاس، همچنین گزارش داد که ناوگروه دریایی اقیانوس آرام چند روز پیش از آغاز سال ٢٠٢٢ بندر ولادی وستوک را برای رسیدن به محل رزمایش مورد اشاره ترک کرده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۹ ژانویه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: