ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اذر  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

به دلیل نوشتن دو جمله حقیقت

کیهان برای روزنامه ج. اسلامی هم

پرونده سازی را شروع کرد!

 
 
 

 

 

در تاریخ مطبوعات ایران، کمتر سابقه دارد که دو روزنامه به روی هم شمشیر بکشند. در گذشته پیش از انقلاب این نوع شمشیر کشیدن ها میان مجلات گاهی اتفاق می افتاد که آن هم عمدتا ریشه اش قبل از آنکه سیاسی باشد مالی و اقتصادی بود و بر سر آگهی های تجارتی و قیمت آنها در مجلات مختلف با توجه به شمار فروش و خوانندگان آنها.

حتی این سنت هم در جمهوری اسلام شکسته است و روز گذشته روزنامه کیهان گریبان روزنامه جمهوری اسلامی را هم گرفت. این گریبان گیری که کیهان بهانه آن را نفوذ و رخنه غرب ستایان در روزنامه جمهوری اسلامی اعلام کرد، در اصل دلیل آن انتقادی است که روزنامه جمهوری اسلامی به دولت و نظام کرده و توصیه کرد حالا که وضع اقتصادی کشور چنین در بحران است، چرا بودجه حوزه های علمیه (که آیت الله های حکومتی آنها مفت می خورند و مفت حرف می زنند) قطع نمی کنید. روزنامه جمهوری اسلامی که مدیر مسئول آن خود یک روحانی با سابقه است، در سرمقاله خود  نوشت:

"متأسفانه حوزه‌های علمیه به توصیه اکید امام خمینی مبنی بر پرهیز از دریافت بودجه دولتی عمل نکردند و همین وابستگی به بودجه دولتی علاوه بر ضربه وارد کردن به استقلال حوزه‌ها و روحانیت، میان آنها و مردم نیز فاصله انداخته است. نباید عده‌ای تصور کنند پیشنهاد قطع بودجه دولتی حوزه‌ها نوعی مخالفت با روحانیت و حوزه‌های علمیه است. نباید اجازه داده شود این فاصله زیادتر شود و باید با قطع کردن بودجه دولتی حوزه‌ها زمینه‌ برای از بین رفتن فاصله ایجاد شده فراهم گردد."


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 22 نوامبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: