ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20  اذر  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

شورش و بی نظمی

پیش بینی همگان درایران است!

 
 
 

 

 

شما در عنوان اول پیک نت روز چهارشنبه نکات درستی درباره اوضاع ایران مطرح کردید و به همین دلیل من هم تصمیم گرفتم ضلع سوم آن دو ضلعی شوم که برای شما آن دو گزارش را فرستاده بودند و با هم بشویم یک مثلث!

حالا نکاتی را هم از قول من می توانید منتشر کنید:

بانکداری دیجیتال که اشاره کرده بودید کاملا درست است که از نظر من هم خیلی پیشرفته تر و بهتر از گذشته شده است. کارت بانکی کمتر از یکساعت بعد از استعلام از بانک مرکزی و ثبت احوال  صادر می شود.

سیستم حمل و نقل با اسنپ خیلی بهتر از آژانس در گذشته شده است . رانندگان اسنپ ۱۷تا ۲۰ درصد در آمدشان را مستقیما به موسسه اسنپ  یا آن "دیگری" می دهند. این دیگری اسمی است که رانندگان روی  سپاه گذاشته اند.  این  سیستم حمل و نقل برای طبقه متوسط به بالا که درآمد بالای متوسط هم  دارند خیلی مفید است و درعمل نیاز به اتومبیل شخصی را برای آنها بشدت کاهش داده است.

نکته دیگر فراوانی همه داروهای خارجی در داروخانه هاست که بدون نسخه فروخته می شود و البته با قیمت های نجومی که تنها قشرهای بالائی جامعه قدرت خرید آن را دارند.

شما وارد هر خانه ای که بشوید یا تلویزیون "ایران اینترنشنال" روشن است و یا "بی بی سی" و کمتر از این دو تلویزیون پوچ "من و تو". گاهی هم صدا وسیما روشن است که تبلیغات حکومتی آن واقعا مشمئز  کننده است.

تا کسی به چشم خودش اختلاف طبقاتی هولناک را در تهران نبیند نمی تواند اینهائی را که برایتان می نویسم باور کند. برای مثال تقریبا در یک رستوران معروف در خیابان دولت در نوبت صرف غذا لبریز از مشتری است و فیش های بیرون بر باور نکردنی. برای مثال در همین رستوران دولت ساعت یک بعد از ظهر حداقل ۴۲۳ غذای سفارش بیرون برده می شود. حالا قیمت ها را بخوانید:

سه چلوکباب برگ با کوبیده اضافی و سه عدد گوجه سفارشی ۵۸۲ هزار تومان است. در یک کله پزی معروف در "پل رومی" ابتدای گارسون جلو می آید و اطلاع می دهد که برای هر نفر ۱۹۹ هزارتومان. دوغ و ماست را باید جداگانه پرداخت کرد. نفری یک‌ بشقاب شامل زبان و دو تا پاچه کوچک و مغز و چشم.برای سه نفر بیش از ۷۰۰ هزار تومان.

برخی پزشکان در ایران فقط پول می سازند و می فرستند خارج. برای همسر و یک فرزند در تورونتو سالی ۸۰ هزار دلار کانادا که از طریق سیستم بانکی صرافی ها پرداخت می شود. یک سیستم غیر رسمی اما کاملا معتبر در ایران و کانادا بین صرافی ها ایجاد شده که فرد در ایران کارت می کشد و شعبه صرافی در کانادا  پول را مستقیما  و در لحظه می پردازد.

هنوز هم برای برخی از داروها سوبسید پرداخت می شود و داروخانه ها برخی داروها را به دوستان و نزدیکان خود به قیمت دولتی می فروشند. یک انسولین با پیک و به قیمت دولتی فرستاد می شود اما فقط برای شماره کارت ملی آشنائی که سفارش داده است. همین انسولین به چند برابر قیمت آزاد به مردم فروخته می شود.]

یک نمونه از بی نظی که به قیمت جان مردم تمام می شود را برایتان بنویسم. قبل از ورود به فرودگاه امام یک فرم خود اظهاری برای کرونا باید پر کرد اما وقتی وارد فرودگاه می شوید هیچکس سراغ آن ورقه را از مسافر نمی گیرد و اگر از مسئولین سئوال کنید می گویند: بیانداز دور!

از تسهیلات اسنپ نوشتم اما قیمت را یادم رفت بنویسم. یک نمونه: از سعادت آباد خیابان سرو غربی به شرق تهران(مبارک آباد) میدان هروی صد هزار تومان پول اسنپ می شود.

در خیابان پاسداران مجموعه ای هست با دو واحد در پنت هاوس با متراژ بیش از ۲۲۰ متر. قیمت آنها الان 20 میلیارد تومان است.

وضع بیمارستان‌های خصوصی توپ توپ است. کرونا از نظر اقتصادی به این دسته از بیمارستانها جان تازه ای بخشیده است. در تمام مدت تمام تخت های بیمارستان های خصوصی اشغال است. بیمار در ابتدای بستری شدن ۱۵ میلیون یا بیشتر  پیش پرداخت می کند.

فروشدگاه های مواد غذایی همه پرند اما خریداران همانهائی هستند که در پنت هاوس زندگی می کنند، قدرت صرف غذا در رستوران هائی که نمونه اش را نوشت دارند و اسنپ سواری برایشان نوعی تشخص است.

ماشین های مسافر کش نمره شخصی برای هر سوار و پیاده شدن ۴ هزار تومان می گیرند.

بلبشوئی بر ایران حاکم است که در هیچ کجای دنیا نمی تواند حاکم باشد. یک نان تفتان ۷۰۰تومان است ، کیسه نایلون  برای حمل نان هزار تومان.  دو عدد نان سنگک، دو طرف خشخاش دانه ای ده هزار تومان.

یک قالب پنیر کارخانه کاله، یک کره کوچک پاک، یک خامه کوچک نزدیک سی هزار تومان. گوشت و مرغ برای اکثریت وسیعی از مردم غیر قابل خرید است.

کمتر کسی درباره سیاست حرف می زند حتی ترس از حمله هم ندارند چون معتقدند در دقیقه 90 کوتاه می آیند و سازش می کنند، اما از این وحشت دارند که یکباره بی نظمی و شورش سراسری در کشور آغاز شود. فحش به رهبر و رئیسی در دهان هر کسی که با او درباره اوضاع مملکت حرف می زنید. زمینه دفاع از اصلاح‌طلبان هم بکلی وجود ندارد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 11 دسامبر ۲۰۲۱

 
 

اشتراک گذاری: