ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23  اذر  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 23 آذر

بودجه سال آینده

بر مبنای سازش در وین تدوین شده

 
 
 

 

 

باقری کنی معاون وزیر خارجه و سرپرست هیات مذاکره کننده در وین در گفتگو با شبکه المیادین گفت:

روند مذاکرات وین موفقیت آمیز است. همراهی روسیه و چین با موضع ایران روشن است و اختلاف با طرف غربی است.

همزمان با انتشار این خبر سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد که شانس دستیابی به توافق هسته‌ای افزایش یافته است. ما دلائلی در این زمینه داریم، البته نه سریع، اما حداقل واضح و بدون هیچ گونه باج خواهی و عوامل اضافی که می‌تواند وضعیت مذاکرات را پیچیده کند.

اما در داخل کشور، عباس عبدی با زیرکی پایه بودجه سال آینده را که رئیسی به مجلس برد فاش کرد و نوشت:

در لایحه بودجه نرخ برابری دلار ۲۳ هزار تومان در نظر گرفته شده است. طبیعی است که این نرخ بستگی مستقیمی به مذاکرات برجام دارد. حتی نشریات معتبر اقتصادی جهان نیز مشروط به حل مساله برجام این نرخ را کمتر از این رقم هم برآورد کرده‌اند.  ولی اگر برجام حل نشود، چنین نرخی بیش از یک تصور و خیال نخواهد بود. همین الان هم دلار به بالای ۳۰ هزار تومان رسیده است.

بنابراین تصور می‌کنیم که نویسندگان بودجه و دولت اطمینان نسبی از حل برجام دارند. شاید بتوان گفت که این بهترین شاهد و قرینه بر اینست که تصور دولت را از حل برجام نشان می‌دهد.

اگر بدون حل برجام توانستید سال آینده دلار را ۲۳ هزار تومان به مردم بدهید، یک امتیاز کامل اقتصادی و مدیریتی برای شما و دولت شما در نظر گرفته می‌شود و اگر نتوانستید که قطعا نمی‌توانید، در این صورت بپذیرید که این ادعاها فقط در حد شعار و برای سرگرمی یا خارج کردن دیگران از گفت‌وگو است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 14 دسامبر ۲۰۲۱

 
 

اشتراک گذاری: