ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 آبان  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مقتدا صدر تسلیم ج. اسلامی خواهدشد؟

ترور نا موفق الکاظمی

به سود یا زیان ج. اسلامی؟ 
 
 

 

 

ترور ناموفق الکاظمی نخست وزیر عراق، از همان لحظه انتشار خبر به حساب جمهوری اسلامی نوشته شد.

این اتهام چه واقعی باشد و چه غیر واقعی، تاثیری در نتیجه آن در عراق و بویژه در حوزه نجف نخواهد داشت، چرا که متهم اصلی؛ طیف احزاب و سازمان های بازنده انتخابات اخیر پارلمانی عراق هستند که آنها را وابسته به سپاه قدس و دیگر نهادهای جمهوری اسلامی میدانند. طیفی که نمی خواهد نتایج انتخابات را بپذیرد و پس از تظاهرات و آشوبی که در بغداد راه انداخته اند، ترور الکاظمی نیز به پای آنها نوشته شده است. تردید نیست که این تظاهرات و ترور ناکام نخست وزیر، به سود جمهوری اسلامی نیست و اگر واقعا اینگونه باشد، معلوم می شود که دست های پنهان نفوذی ها در میان گروه های وابسته به جمهوری اسلامی سخت فعالند که حاصل آن رسیدن به همان نتیجه ایست که اسرائیل و امریکا در پی آن هستند. یعنی بسته شدن دروازه های عراق به روی جمهوری اسلامی و محروم کردن حزب الله لبنان از ارتباط زمینی با جمهوری اسلامی. البته از طریق سوریه.َ

رسانه‌های عراقی درباره این ترور گزارش دادند: در پی سوء قصد به جان نخست‌وزیر این کشور در منطقه سبز بغداد، صدای انفجار و تیراندازی شنیده شد، اما نخست‌وزیر از این حمله جان سالم به ‌در برده است. وسیله اصلی این ترور چند پهپاد انفجاری و موشک کاتیوشا اعلام شده است. وزارت کشور عراق شمار پهپادها را  ۳ پهپاد اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق دو پهپاد را سرنگون کردند. پهپاد سومی به منزل الکاظمی حمله کرد اما آسیبی به او نرسید. چند تن از کسانی که هنگام عملیات در خانه بوده اند زخمی شده‌ و به بیمارستان مننقل شدند.

این ترور در زمانی روی داد که مقتدا صدر آخرین مراحل رایزنی برای تشکیل دولت را پشت سر میگذاشت و حالا با این تررو، ظاهر باید شاهد فاصله گیری بیشتر مقتدا صدر از جمهوری اسلامی بود. روحانی شیعه ای که عقبه ای پر قدرت در حوزه نجف دارد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 8 نوامبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: