ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 مهر  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بقایای دولت قبلی اعلام موجودیت کرد

همزمان با خطر جنگ قدرت

افغانستان دولت در دولت شد

 
 
 

 

 

دولت جمهوری اسلامی افغانستان که از برابر طالبان عقب نشست و عمدتا از کشور خارج شد، حالا با بازگشت طالبان از مهاجرت به افغانستان و تشکیل دولت، آنها در مهاجرت دولت تشکیل دادند. هنوز رسما محل استقرار این دولت در مهاجرت اعلام نشده اما حدس زده می شود، این دولت در یکی از جمهوری های آسیائی متحد روسیه تشکیل شده باشد. البته احتمال تشکیل آن در یکی از کشورهای خلیج فارس نیز مطرح است.

دولت در مهاجرت اعلامیه‌ای با مشارکت "رهبران و شخصیت‌های سیاسی جمهوری اسلامی افغانستان" منتشر کرده است.

در این اعلامیه آمده است که "دولت جمهوری اسلامی افغانستان، یگانه مرجع مشروع نظام سیاسی افغانستان است که مبتنی بر انتخابات تشکیل می‌شود. هیچ نظام و حاکمیت دیگری نمی‌تواند برخلاف قانون اساسی جایگزین آن شود."

همزمان با انتشار این اعلامیه، نماینده افغانستان در سازمان ملل از سخنرانی در مجمع عمومی این سازمان انصراف داد و درکابل نیز دولت طالبان که جز شریعت اسلام تاکنون مستمسک قانونی در اختیار نداشته اعلام کرده که قانون اساسی دوران ظاهر شاه را فعلا مبنای فعالیت خود قرار میدهد. در حاشیه این خبرها، هم در افغانستان و هم در خارج افغانستان همگان منتظر آغاز درگیری های مسلحانه بین جناح های طالبان هستند؛ بویژه با شبکه حقانی که نیروی مسلح فاتح کابل از اعضای این شبکه اند و ساختار دولتی طالبان را قبول ندارند. این گمان که افغانستان برود به سمت تجزیه و تبدیل به دو و یا حتی سه کشورمستقل بر مبنای قومیت و مذهب شود روز به روز قوی تر می شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 29 سپتامبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: