ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 شهریور  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ضربه جبران ناپذیر ترور امریکائی سردار سلیمانی

داعش شرق ایران را بخشی

از امپراطوری اسلامی خود میداند!

 
 
 

 

 

داعش خاورمیانه و افریقا را تقسیم به جزایر مستقل کرده و مجموع آنها را امپراطوری خود میداند. برای هر کدام این جزایر نامی را انتخاب کرده است. از جمله "دولت ولایت خراسان" که بخش هائی از خراسان ایران، بخش هائی از افغانستان و برخی جمهوری های همسایه افغانستان مانند تاجیکستان را شامل می شود. دولت اسلامی "ولایت خراسان"، که دو انفجار اخیر در فرودگاه کابل را بر عهده گرفت شاخه ای از ‌شبه نظامیان تروریستی است که هدایت آن با "دولت اسلامی شام و عراق" است.

"ولایت خراسان" شش سال پیش در شرق افغانستان شکل گرفت و از آن به بعد به یکی از خطرناک‌ترین گروه‌های تروریستی در جهان تبدیل شد. روزنامه دی‌ ولت آلمان در گزارشی تحلیلی از سابقه و عملکرد این گروه نوشته است: گروهی که می‌تواند بر روند پروازهای تخلیه از کابل و اقدامات آینده ایالات متحده تاثیر بگذارد.

بازوی داعش در آسیای مرکزی در ماه‌های پس از فتح مناطق وسیعی از سوریه و عراق توسط این نیرو ظهور کرد. داعش خلافت (امپراطوری اسلامی) خودخوانده خود را در تابستان ۲۰۱۴ تاسیس کرد. "ولایت خراسان" در پی برپا کردن حکومت اسلامی در افغانستان، بخش‌هایی از ترکمنستان، ازبکستان و شرق ایران است. اعضای این گروه بیشتر در افغانستان و پاکستان فعال هستند.

سردار سلیمانی که از سوی امریکا در فرودگاه بغداد ترور موشکی شد و شواهد نشان میدهد که رد او را از داخل خود ایران به امریکائی ها دادند، تجربه بی جانشینی در شناخت تاکتیک های جنگی طالبان و تجربه مقابله نظامی با آن در عراق و سوریه را داشت. ترور او از این نظر نیز ضربه ای نه به سپاه و یا جمهوری اسلامی بلکه به ایران بود. آینده بیش از امروز این امر را به مردم ایران ثابت خواهد کرد.

عکس: سلیمانی در کنار یکی از فرماندهان ارتش روسیه در سوریه و در جنگ علیه داعش


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  29 آگوست 2021

 
 

اشتراک گذاری: