ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 شهریور  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

برای جمع کردن آراء اهل سنت

کلاه گشادی که ابراهیم رئیسی

سر مولوی عبدالحمید گذاشت

 
 
 

 

 

مولوی عبدالحمید امام جمعه زاهدان و رهبر مذهبی اهل سنت ایران این روزها به دو دلیل زیر فشار افکار عمومی است. نخست بدلیل تبریک سریع به طالبان پس از رسیدن به کابل و در ا دامه آن، انتقاد از وی بدلیل حمایتی که در انتخابات 1400 از ابراهیم رئیسی کرد. او روز گذشته در مصاحبه با روزنامه شرق تلاش کرد شانه خود را از زیر این بار بیرون بکشد و گفت:

اصلاح‌طلبان در این 24 سال که هشت سال آن آقای خاتمی و هشت سال دیگر آقای روحانی بود، نتوانستند از اهل ‌سنت کسی را بعنوان همکار بیاورند.

اصولگرایان گفتند یک دوره هم ما را آزمایش کنید، ما نخبگان اهل‌ سنت را به کار می‌گیریم. گفتند شما این همه به اصلاح‌طلبان رأی دادید، یک دوره هم به ما اعتماد کنید و رأی بدهید.  اما تاکنون به وعده خود عمل نکرده اند. کابینه فعلی را هم که معرفی کردند، ما اعتراض کردیم؛ چون گفته بودند از اهل ‌سنت استفاده می‌کنیم که نکردند و حتی از زنان نیز کسی را در کابینه به کار نگرفته‌اند. آقای رئیسی گفته‌ بود که چیزی را اعلام نمی‌کند، ولی کوشش خودش را می‌کند که در عمل کار کند و اهل شعار نیست.

(عبدالحمید با زبان بی زبانی گفته است که رئیسی برای جمع کردن رای اهل سنت، سر او کلاه گذشته و "سرکارش" گذاشته است. مولوی ساده لوح پس از 40 و اندی سال نفهمیده که حکومت شیعه است و اهل "عمر کشون". بویژه اصولگرایان و پایداریچی ها. انتصاب یک نظامی اهل سنت بعنوان فرمانده نیروی دریائی را هم باید به حساب ناپرهیزی های رهبر جمهوری اسلامی گذشت نه قبول یک رفرم. اگر اهل رفرم بودند حداقل یک نماینده اهل سنت را به هیات رئیسه مجلس می بردند. حتی در حد حسابدار!)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  8 سپتامبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: