ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 مرداد 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 10 مرداد

جامعه چنان ملتهب است

که هر تجمعی به تظاهرات ختم می شود

 
 
 

 

 

جامعه روز به روز ملتهب تر می شود و مردم از خشم، مشت بر مشت می کوبند. هر تجمع محدودی، به بهانه ای برای تظاهرات علیه حکومت تبدیل می شود. آخرین این بهانه ها شادی در پایان قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیس بود که بسرعت شعارها از فوتبال جدا شده و به شعار علیه حکومت تبدیل شد. حتی وقتی جمعیت در ایستگاه های مترو متراکم می شود مردم فرصت سر دادن شعار علیه حکومت پیدا می کنند. نقش مجلس و نمایندگانش که عمدتا بازنشسته ها و یا از لباس درآمده های سپاه هستند و یا اعضای جبهه پایداری (حجتیه نوین) دم به دم بر خشم مردم می افزاید و نمک بر زخم مردمی که زیر بار انواع فشارهای اقتصادی و اجتماعی قرار دارند می پاشد. نمکدان این نمک شخص رهبر است که روز به روز به موقعیت شاه در اواخر دهه 50 در میان مردم نزدیکتر می شود. فیلم های سخنرانی ها و ادعاهای گذشته او که در مغایرت کامل با حرف ها و مواضع کنونی اوست بسرعت از آشیوی که معلوم نیست در داخل کشور در اختیار مخالفان اوست و یا به خارج از کشورمنتقل شده در اینترنت قرار میگیرد که نمونه آن را در ادامه این عنوان اول میتوانید بشنوید. همه حرف ها و نظرات او غلط نیست، بویژه در عرصه سیاست خارجی ومنطقه ای، اما در این سه دهه و بویژه در 15 سال گذشته چنان در هر مسئله کوچک و بزرگ داخلی دخالت کرده و در مقابل مردم و رای و خواست آنها ایستاده و منفورترین روحانیون را در راس نهادهای انتصابی برگمار کرده که اکنون مردم او را بقول معروف "تابلو" کرده اند.

از تهران برای ما یک نمونه را اینگونه نوشته اند:«جامعه یه جوری شده که هر تجمع 200، 300 نفری آخرش منجر به اعتراض و شعار میشه. علی حسن‌زاده جوانی که در تجمع اعتراضی فردیس کرج، پلاکارد بالای سرش برده بود: "ما اغتشاشگر نیستیم، ما معترضیم. مملکت ما این همه معادن نفت و طلا داره ولی مردم ما در سطل آشغال‌ها به دنبال غذا می‌گردند." توسط اطلاعات سپاه بازداشت و به دادسرای فردیس انتقال داده شد. قاضی سه بار از او می پرسید ابراز ندامت و پشیمانی می کنی که ولت کنم بری؟ او جواب داده: من پشیمان نیستم و یک معترض هستم و از مرگ نمی‌ترسم. او هنوز در بازداشت است.»

فیلم تظاهراتی که در آن علی حسن زاده تابلوی " ما اغتشاشگر نیستیم" را به همراه فیلم یکی از سخنرانی های گذشته های رهبر جمهوری اسلامی را ضمیمه این عنوان اول کرده ایم.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  اول آگوست 2021

 
 

اشتراک گذاری: