ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 مرداد 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنان روحانی درآخرین جلسه دولت

او تا پایان دوره اش هم نگفت

"جای دیگر" کیست و کجاست؟

 
 
 
 
 

 

روحانی روز گذشته در آخرین جلسه هیات دولت گزارش کوتاهی از دوران 8 ساله ریاست جمهوری اش داد که خلاصه ای از آن را می خوانید:

«اگر عیب و نقصی داشتیم از مردم عذرخواهی و طلب عفو و رحمت می‌کنیم. خیلی از مسایل را به جان خریدیم و خیلی از اشکالات را پاسخ ندادیم برای اینکه انسجام ملی و وحدت ملی حفظ شود. در ۴ سال اول از از لحاظ داخلی، بین‌المللی، سرمایه اجتماعی، امید مردم به آینده شرایط بهتری داشتیم، ولی در ۴ سال دوم شرایط کمی متفاوت بود. در ۴ سال اول در دوران تعامل با جهان بودیم و به خودمان کاملاً اطمینان داشتیم که حریف قدرت‌های بزرگ در مذاکره هستیم و یک در میلیون هم تردید نداشتم که در مذاکره با جهان شکست نمی‌خوریم و شکست نخوردیم و دیدید که با دیپلمات‌ها و حقوقدان‌های توانمند در مقاطع حساس به پیروزی رسیدیم و آثار این پیروزی‌ها را شاهد بودید. اگر جنگ تحمیلی اقتصادی نبود روند موفقیت‌ها را ادامه می‌دادیم. نمی‌گوئیم کار ما بی‌نقص و بی‌عیب بوده و حتماً نقص و عیب داشتیم، معصوم نبودیم و معصوم نیستیم. کاهش تورم، افزایش رشد اقتصادی، اشتغال، سرمایه‌گذاری و کاهش تورم پس از ۲۳ تیر سال ۹۴ گواه آن بود که در مذاکرات با قدرت‌های بزرگ به پیروزی رسیدیم.

از بهار سال ۹۷ یک جنگ اقتصادی تمام عیار را به ما تحمیل کردند که اگر این دوران جنگ تحمیلی نبود و همان روند قبل را ادامه می‌دادیم وضعیت بسیار بهتر از الان بود.

ورود قطار‌های سریع‌السیر به کشور، نوسازی ناوگان حمل و نقل و مدرن‌سازی تجهیزات دفاعی از جمله برنامه‌هایی بود که دولت به دلیل ایجاد محدودیت‌های مالی به دلیل تحریم نتوانست آن‌ها را محقق کند. در هشت سال گذشته همچنین طرح‌های عظیم تحول در نظام سلامت و گسترش دسترسی به اینترنت پرسرعت در کشور اجرایی شد که اگر گسترش پهن باند در کشور اتفاق نیفتاده بود، معلوم نبود امروز با شیوع کرونا چگونه می‌خواستیم مقابله کنیم. تحریم‌ها را می‌توانستیم در همان چارچوبی که مقام معظم رهبری تعیین کردند برطرف کنیم، اما جای دیگر گرفتار شدیم که الان جای بحث آن نیست.

اگر کسی می‌خواهد درباره دولت قضاوت کند باید تحریم، کرونا و خشکسالی را با هم ببیند و بعد قضاوت کند.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  2 آگوست 2021

 
 

اشتراک گذاری: