ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 تیر 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در متن حکم او این ماموریت قید شده

محسنی اژه ای برای کدام

ماموریت رئیس قوه قضائیه شد؟

 
 
 

 

 

محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه از سوی رهبر جمهوری اسلامی جانشین ابراهیم رئیسی و رئیس قوه قضائیه شد. او که سالها در دادگاه ویژه روحانیت و ارگان های مختلف قوه قضائیه حضور داشته، در دوران کوتاهی وزیر اطلاعات کابینه احمدی نژاد شد اما نتوانست با او کار کند و استعفا داد و به قوه قضائیه بازگشت. پیش از آنکه معاون اول قوه قضائیه شود سخنگوی این قوه قضائیه بود و  توان خود برای روبرو شدن با انواع سئوالات را نشان داد. سوابق درخشانی در زمینه مراعات اصول مربوط به آزادی ها در قانون اساسی ندارد. همچنین پای او در ماجرای قتل های زنجیره ای نیز به میان کشیده شد.

باید دید او برای اجرای چه ماموریتی در راس قوه قضائیه قرار گرفته است. این همان نکته مهمی است که در باره "حال" او و نه "گذشته" او باید به آن توجه کرد. شاید این حال و نه آن گذشته و همچنین ماموریتی که برعهده او گذاشته شده را در یک بند از حکم رهبر جمهوری اسلامی برای انتصاب او به ریاست قوه قضائیه بتوان یافت. در این حکم آمده است:

اهتمام جدّی به مأموریتهای اساسی دستگاه قضاء در قانون اساسی، یعنی گسترش عدالت، و احیاء حقوق عامّه، و تأمین آزادیهای مشروع، و نظارت بر حسن اجرای قوانین، و پیشگیری از وقوع جرم، و نیز مبارزه‌ی قاطع با فساد و برخورد قاطع با معدود افراد متخلّف در قوه قضائیه.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  3 ژوییه 2021

 
 

اشتراک گذاری: