ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 تیر 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه با عباس عبدی

تماس های اژه ای و رئیسی

تاکتیک است و یا استراتژی؟

 
 
 

 

 

اصلاح طلبان مهر و نشان دار، از بعد از انتخابات 1400 مهر سکوت بر لب زده اند و بیشتر مبهوت و در انتظار نتیجه تکاپوها و ارتباط هائی هستند ابراهیم رئیسی تا پیش از اعلام اعضای دولتش مشغول آنست. بویژه در ارتباط با تماس هائی که رئیسی و بدنبال وی، اژه ای در روزهای اخیر با این و آنی که از دایره انتخابات کنار گذاشته شده بودند می گیرند. فعلا بیشترین اظهار نظر را برخی کسانی که با آنها تماس گرفته شده و برخی روزنامه نگاران و اهالی رسانه ها می کنند. از جمله عباس عبدی که در یادداشت های روزنامه خود روی همین موضوع متمرکز شده است. او نیز مانند محمد مهاجری روز گذشته در این ارتباط نوشت:

من به طور دقیق نمی دانم آقایان به چه دلیل اقدام به این تماس‌ها کرده‌اند ولی وظیفه ما این است که اصل را بر حُسن نیت بگذاریم و اینکه می خواهند تصویری که از آنها وجود دارد و این که آنها صرفا به دنبال درگیری و برخوردهای حذفی هستند تغییر کند. به هر حال آنها گفته‌اند که می‌خواهند از نظرات دیگران، تا حدی که موافق اندیشه‌هایشان است، استفاده کنند. همین اندازه هم خوب است و نباید بسیار بدبین بود و می‌توان با احتیاط از آن استقبال کرد. بعید می‌دانم که این نگاه زیانی داشته باشد. در حالی که بدبینی و رد آن قطعا زیان‌هایی دارد. بنده به شخصه از این اقدام استقبال می کنم و از گفتن آنچه که فکر می کنیم درست است و خدمت به جامعه و مردم و دولت آینده است نباید استنکاف کرد.

با بنده هم مثل همه کسانی که با آنها تماس گرفته شده، تماس گرفتند. نکته خاصی هم نیست. من هم برخورد نامتعارف و منفی ندارم، بلکه استقبال می کنم. من که در روزنامه‌ها یادداشت‌ها و مطالب خود را می‌نویسم ایرادی ندارد که همان مطالب را برای آنها ارسال کنم یا اینکه اگر موردی به ذهنم بیآید آن را هم مستقیما طرح و پیشنهاد کنم. توقع هم ندارم که همه این موارد به کار گرفته و پذیرفته شود به این دلیل که حتما تفاوتی مهم بین ما وجود دارد. همین که چند توصیه هم مورد توجه قرار بگیرد بهتر از هیچ است. بنابراین اگر یک گام به سمت جلو برداشته شود مثبت است. به شرطی که انگیزه‌های کوتاه مدت و یا اهدافی غیر از مشورت‌خواهی پشت ماجرا نباشد و صادقانه عمل شود.

نیروهایی که در خارج هستند عملا با بن بست بزرگتری روبرو هستند تا نیروهای داخلی. نیروهای داخلی هنوز کورسوهای امیدی برای بهبود شرایط دارند اما نیروهایی که در خارج هستند این حد از امیدواری را هم ندارند جز اینکه با این و آن درگیر شوند کار دیگری نمی‌توانند انجام دهند. آرزو می‌کنم آقایان، به صورت تاکتیکی این تماس ها را انجام نداده باشند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  5 ژوییه 2021

 
 

اشتراک گذاری: