ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 تیر 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 14 تیر

اندکی از هزینه فعالیت

 اتمی را، صرف ایجاد

نیروگاه های برق اتمی نکردند

 
 
 

 

 

برق در تهران و بسیاری از شهرهای بزرگ ایران روز گذشته برای ساعاتی طولانی و در دو نوبت قطع شد. از جمله درتهران یک نوبت صبح بمدت یکساعت و نیم برق قطع شد و نوبت دوم بمدت 3 ساعت، تا 5 و نیم بعد از ظهر. قرار است قطع برق بصورت زمانبندی شده در روزهای آینده نیز ادامه یابد. دولت می گوید بدلیل مصرف زیاد برق در گرمای تابستان ایران گرفتار بحران برق شده است اما دشوار بتوان تصور کرد که مردم این استدلال را بپذیرند. تا چند روز پیش این زمزمه بالا گرفته بود که چرا نیروگاه بوشهر برق اتمی را به شبکه نمی رساند؟ اعلام شد که بدهی روسیه پرداخت نشده و این نیروگاه از کار افتاده بود که گویا حالا دوباره راه اندازی شده است. نیروگاهی که ساخت آن تا آستانه انقلاب 57 تقریبا به پایان رسیده بود اما با انقلاب کار متوقف شد. در سالهای پس از انقلاب جمهوری اسلامی نه پیشنهاد کشورهای آلمان سوسیالیستی، نه رومانی و نه لهستان را برای تکمیل این نیروگاه نپذیرفت که بهانه آن "نه شرقی" بود. با همین بهانه پایان کار را به شوروی وقت هم ندادند. این وقفه چندین سال ادامه یافت تا بالاخره روسیه کار را تمام کرد. طبیعی است که مردم از حکومت بپرسند شما که این همه تاسیسات اتمی برپا کرده اید، چرا فکری برای گسترش نیروگاه های برق اتمی نکرده اید؟

وزارت نیرو اعلام کرده است: شرایط بسیار سختی را در حال تجربه هستیم که یکی از مهمترین دلایل آن شیوع استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال است. از دیروز برنامه‌های مدیریت مصرف برای مشترکان بزرگ آغاز شد و همچنین در حال جمع آوری مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز هستیم.

شرکت‌های برق نیز موظف شدند خاموشی‌ها را از طریق سامانه برق اطلاع‌رسانی کنند، علاوه بر این برای مشترکان تهرانی پیامک هم ارسال خواهد شد. البته تجهیزات صنعت برق نیز آسیب دیده اند و فرستوده شده اند. مشترکان می‌توانند آسیب به وسایل برقی خود را از طریق برنامه موبایلی برق من، به اطلاع شرکت‌های برق برسانند و مستندات خود را بارگذاری کنند.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  5 ژوییه 2021

 
 

اشتراک گذاری: