ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 تیر 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

وزرای کلیدی روحانی کنار رئیسی قرار میگیرند؟

نوبت "میو میو" کردن

اصلاح طلب ها و اعتدالیون شده

 
 
 

 

 

ظاهرا ابراهیم رئیسی می خواهد از بدنه دولت روحانی استفاده کارشناسی کند و شاید هم در تلاش است تا راه حلی برای همکاری با برخی اعضای کابینه روحانی پیدا کند. آیا چهره های کلیدی که طی 8 سال دشوار و در محاصره انواع تهمت ها و کارشکنی های حامیان رئیسی در جبهه پایداری و در میان اصولگرایان بوده اند، حاضر  به این همکاری هستند؟ چهره هائی نظیر زنگنه وزیر نفت، جهانگیری معاون اول دولت، ظریف وزیر خارجه، حتی ربیعی سخنگوی دولت که پیشتر وزیر کار نیز بوده است. این چهره ها به همراه روحانی اگر بر زبان هم نیآورند در دل این ضرب المثل آذربایجانی را زمزمه می کنند: «بیله دیگ، بیله چغندر». حالا نوبت شماست! گر تو خشت را بهتر می زنی، بستان بزن!

مهندس بازرگان نکته گو بود و زبان پر نیشی داشت. در همان ماه های دولت موقت که هی میرفتند قم و زیر پای آقای خمینی می نشستند و او را کوک می کردند تا در سخنرانی هایش از دولت انتقاد کند، یکبار این قصه کوتاه را در مصاحبه تلویزیونی اش گفت «ماشاء الله آقا هم مرتب خرده فرمایش دارند.  گربه حاجی کنار سفره نشسته و با هر بار که لقمه به دهان می گذاشت گربه چند تا  "میو" می کرد. حاجی خسته شد و به گربه گفت: تو لقمه بگیر، من میومیو کنم!»

 روز گذشته در همین ارتباط زنگنه گفت:

آقای رئیسی هر کمک و مشورتی بخواهند می‌دهم اما پست و حکمی نمی‌گیریم.  اینکار را هم بخاطر ایران انجام می‌دهم زیرا شرایط کشور اکنون فوق‌العاده سخت است و هر دولتی که بیاید با شرایط فوق‌العاده سختی رو به رو است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  6 ژوییه 2021

 
 

اشتراک گذاری: