ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 تیر 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عقب مانده ترین مناطق افغانستان

طالبان به کوه های

سر به فلک کشیده مرز چین رسیدند

 
 
 

 

 

خبرگزاری ها از رسیدن طالبان به مرز 95 کیلومتری افغانستان  چین گزارش داده اند. منطقه ای سر سبز که جغرافیای آن بکلی متفاوت با کوه های خشک مناطق مرکزی افغانستان است و احتمالا طالب های مسلح با رسیدن به این مناطق با دنیای دیگری آشنا شده اند. طبیعتی سبز و پر آب و درعین حال از عقب مانده ترین مناطق افغانستان تا حدی که زنده یاد دکترنجیف الله رئیس جمهور به دار آویخته شده افغانستان بدست طالبان (20 سال پیش) معتقد بود در زمستان های بغایت سرد این مناطق مردم در مناسبات دوران های اولیه بشر زندگی می کنند و زیر انداز و رو انداز آنها در زمستان ها کاه و تاپاله گاو است.

طالبان حالا به این منطقه رسیده اند. منطقه ای که امریکا روی مرز 95 کیلومتری آن برای آینده و تحریک مسلمانان چین حساب های دراز مدت باز کرده است و چین نیز با همین آگاهی این مرز را مرز نظامی اعلام کرده است. این منطقه بخشی از استان بدخشان افغانستان است که سنگ های معدنی آن که گفته می شود "اورانیوم" را هم در دل خود دارند، ثروتی خفته در دل کوههاست.

افغان های این مناطق با دیدن واحدهای تفنگ؛ مسلسل و نارنجک انداز در دست طالبان متوحش از خانه های خود به سمت تاجیکستان گریخته اند.

گذرگاه صعب العبور "واخجیر" در ارتفاع ۴ هزار و ۹۲۳ کیلومتری کوه هندوکش و دالان واخان در همین منطقه قرار دارند. در آنسوی این مرز 95 کیلومتری استان«سین کیانگ» چین قرار دارد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  12 ژوییه 2021

 
 

اشتراک گذاری: