ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول خرداد 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت اول خرداد 1400

پیروزی ابراهیم رئیسی

روز به روز رنگ می بازد

 
 
 

 

 

ابراهیم رئیسی می خواست تک ستاره انتخابات 1400 باشد. او از مدت ها پیش ریاست جمهوری را ازعبای خود زده و خواب های طلائی برای دوران ریاست جمهوری اش به یاری جبهه پایداری و حجتیه اندیشان دیده بود. با ورود لاریجانی به صحنه این خواب ها آشفته شده است، بویژه که دو دستگی در میان کسانی که روی او شرط بندی کرده بودند نیز آغاز شده است، چرا که میدانند لاریجانی رابطه مستحکمی با بیت رهبری دارد و ضمنا بسیار با سابقه تر از رئیسی در کارهای اجرائی جمهوری اسلامی طی 40 سال گذشته است. از نشانه های تشتت در صف حامیان او، این خبر است که اعلام شده بود 220 نماینده مجلس به دیدار رئیسی می روند، اما این جلسه تنها با حضور 100 نماینده برگزار شد و 120 نماینده خود را کنار کشیدند. سالن جلسه را با شماری از مقامات قوه قضائیه پر کردند و از آن شگفت آور تر اینکه سیمای جمهوری اسلامی نیز یا دوربینی  برای فیلمبرداری نفرستاد و قوه قضائیه به داد رئیسی رسیده و دوربین فیلمبرداری به جلسه آورد.

در همین جلسه محمد علیپور نماینده "ماکو"  خطاب به رئیسی گفت: رقیب شما جدی است. آن را سبک نشمارید! وحید جلال‌زاده نماینده ارومیه هم گفت: نباید بنا را بر برنده شدن بگذارید.  مهدی عیسی‌زاده نماینده میاندوآب هم به رئیسی گفت: تعارفات را کنار بگذاریم؛ رقبای شما قوی هستند و سازماندهی ما ضعیف است.

آنها که مصمم به فرستادن رئیسی به کاخ ریاست جمهوری بودند و هنوز هم هستند، بویژه پس از مناظره 4 ساعته علی لاریجانی در "کلاب هاوس" بیمناک از شرایطی که در حال شکل گیری است، دست به دامن شورای نگهبان شده اند تا فکری برای محدود کردن مناظره های تلویزیونی بکند. یعنی یک نظارت استصوابی هم برای مناظره ها در نظر بگیرد. هدف اینست که لاریجانی را از مناظره های تلویزیونی (شاید به بهانه سخنانی که در کلاب هاوس گفت) حذف کنند و صحنه را برای رئیسی و سه رقیب کم رمق آماده کنند. اقدامی که اگر عملی شود موقعیت لاریجانی بر خلاف نقشه شورای نگهبان در میان مردم قوی تر خواهد شد و ای بسا به شور انتخاباتی نیز بیانجامد، بویژه که زمزمه حمایت اصلاح طلبان از جهانگیری، شانه به شانه لاریجانی نیز مطرح است و اساسا فضای جامعه علیه روحانیت است و مردم به هیچ عمامه به سری برای ریاست جمهوری رای نمیدهند. آیا انتخابات به دور دوم خواهد کشید؟ امکان تقلب در آراء به آن دلیل که دولت روحانی مجری آنست تقریبا ممکن نیست.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  22 مه 2021

 
 

اشتراک گذاری: