ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 خرداد 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

قالیباف یکبار دیگر "گز نکرده پاره کرد!"

پیش بینی مهلت یک ماه

به آژانس برای ادامه مذاکرات وین

 
 
 

 

 

مجلس استصوابی- اقلیتی که رهبر جمهوری اسلامی آن را بهترین مجلس جمهوری اسلامی اعلام کرده، به بهانه مصوبه خود مبنی بر تعیین وقت برای جلوگیری از بازرسی آژانس اتمی از تاسیسات هسته ای ایران درصورت لغو نشدن همه تحریم ها تا اول خرداد فرصت تازه ای برای به شکست کشاندن مذاکرات وین پیدا کرده است. از سوی دیگر روحانی که در جریان مذاکرات وین است همچنان امیدوار به ادامه مذاکرات وین است. مذاکراتی که اگر بازرسی از تاسیسات اتمی ایران توسط سازمان انرژی اتمی مختل شود امکان توقف آن وجود دارد و این یعنی ادامه تحریم ها و ادامه فشارها به مردم ایران و تداوم بحران اقتصادی.

روز گذشته روحانی گفت:

با توجه با مذاکرات اخیر انجام شده در وین، به صراحت آمادگی خود را برای رفع تحریم ها وفق برجام اعلام کرده اند. ما به مذاکرات تا توافق نهایی ادامه خواهیم داد.

از سوی دیگر و علیرغم تهدید مجلس برای جلوگیری از بازرسی آژانش از تاسیسات اتمی ایران، روسیه تمدید توافق ایران و آژانس و دور نهائی مذاکرات وین را پیش بینی کرد و اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات وین نیز تمدید مهلت برای یک ماه را پیش بینی و آن را گامی مثبت از جانب ایران برای ادامه مذاکرات وین دانست.

در تهران گفته می شود یکبار دیگر قالیباف "گز نکرده، پاره کرده است" (پارچه را بزازها اول متر می کنند و بعد قواره آن را پاره می کنند) یعنی با عجله و بدون مشورت با بیت رهبری متن تهدید به قطع بازرسی آژانس از تاسیسات اتمی ایران از اول خرداد را در مجلس قرائت کرده است.

درباره مذاکرات وین، عراقچی به مجلس رفته و در کمیسیون امنیت و سیاست خارجی گزارشی از مذاکرات را مطرح کرد که معلوم نیست این جلسه محرمانه باقی بماند و سر از روزنامه کیهان در نیآورد!

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پس از نشست خود با عراقچی به خبرنگاران گفت: طبق گزارشی که ارائه شد، درباره تحریم ها آمریکا حاضر است بخشی از تحریم ها را لغو کند اما برخی از تحریم ها به مسائل حقوق بشری و (حضور) منطقه ای مربوط است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  24 مه 2021

 
 

اشتراک گذاری: