ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 خرداد 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بیانیه ها این دو پس از رد صلاحیت

لاریجانی و جهانگیری از بیم

پر شور شدن انتخابات حذف شدند

 
 
 

 

 

ابراهیم رئیسی در دو هفته اخیر، دو رقیب جدی انتخاباتی پیدا کرد و ستاد مافیائی برگزاری انتخابات 1400 که مرکب است از افرادی در بیت رهبری و افرادی از میان اعضای شورای نگهبان گرفتار این کابوس شدند که مبادا انتخابات 88 و یا 92 و 96 تکرار شود و آنچه را رشته اند، پنبه شود. این دو رقیب علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری بودند که سابقه مدیریت 40 ساله در جمهوری اسلامی دارند و براحتی می توانستند در مناظره های انتخاباتی حریف رئیسی و جلیلی و بقیه پیاده نظام آنها بشوند. حتی رسانه های داخل کشور بتدریج زمزمه احتمال مشارکت وسیع مردم و تکرار دوم خرداد 76 را آغاز کرده بودند. آن ستاد فورا سر چشمه را با دو بیل خاک گرفت و از تبدیل شدن آن به سیل جلوگیری کرد. البته این پیش بینی و پیشگیری آنهاست و باید دید عکس العمل مردم و جامعه چه خواهد بود و چه بازتابی در حاکمیت خواهد داشت. نه تنها در میان مردم و جامعه، حتی در میان طیف های حکومتی و روحانیون اسم و رسم دارد مقیم قم. شاید نامه روحانی به رهبر جمهوری اسلامی برای صدور حکم حکومتی برای تجدید نظر در لیست تائید صلاحیت شده ها، نمونه ای از این بازتاب باشد. بهرحال، فعلا آن دو چهره، یعنی لاریجانی و جهانگیری که اتفاقا رابطه ای قوی با شخص رهبر جمهوری اسلامی دارند، از تاکتیک و شیوه هاشمی رفسنجانی در جریان رد صلاحیتش در انتخابات 92 استفاده کرده و طی دو بیانیه خطاب به مردم نوشته و تاکید کرده اند که شکایتی از رد صلاحیتشان ندارند.

جهانگیری نوشت:

مسئولیت این تصمیم و مبانی و معیارهای حقوقی و قانوني و نیز آثار سیاسی و اجتماعی مترتب بر آن متوجه شورا است. من به قصد گشایش در زندگی مردم، توسعه ایران و آغاز مرحله نوینی از اصلاحات وارد عرصه انتخابات شدم و با آگاهی از تنگناها و شرایط دشوار پیش رو براي دور کردن خطر مشارکت پایین و دفاع از صندوق رأی و حق مردم در پیشبرد دموکراسی و عدالت همه جانبه قدم در این راه نهادم. عدم احراز صلاحیت بسیاری از شایستگان را تهدیدي جدی برای مشارکت همگانی و رقابت عادلانه گرایش ها و جریان های سیاسی بویژه اصلاح گرایان میدانم و امیدوارم که جمهوریت نظام، مشارکت موثر مردم در تعيين سرنوشت خود، منافع ملی و آینده ایران فداي مصالح آنی سیاسی نشود. تکلیف از من ساقط است و پایان فعالیتهای انتخاباتی خود را اعلام مي كنم .

علی لاریجانی نیز در بیانیه ای تقریبا مشابه نوشت:

در این دوره از انتخابات، بر حسب وظیفه اسلامی، ملّی و انقلابی و بر اساس تأکید رهبر معظّم انقلاب اسلامی مبنی بر حضور حداکثری در انتخابات و توصیه مراجع عظام تقلید و برخی صاحب‌نظران دانشگاهی و اقشار مختلف مردم، لازم دیدم برای خدمتگزاری به ملّت، به صحنه انتخابات وارد شوم. با حمایت شما عزیزان بخصوص نخبگان جامعه، برای رفع مشکلات پیش روی ملّت، عزمی راسخ داشتم؛ اما حال که روند انتخابات اینگونه رقم زده شد، بنده وظیفه خویش را در پیشگاه الهی و ملّت عزیز انجام داده‌ام .


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  26 مه 2021

 
 

اشتراک گذاری: