ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 خرداد 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

درعراق

بازداشت فرمانده حشدالشعبی

آغاز خلع سلاح شبه نظامیان است؟

 
 
 

 

 

بازداشت قاسم مصلح یکی از فرماندهان ارشد حشد الشعبی عراق توسط پلیس آن کشور، آغاز فصل تازه ای از استقرار و استحکام دولت عراق و کوتاه کردن دست جمهوری اسلامی از عراق است؟

قاسم مصلح متهم به قتل چند فعال مدنی به سبک ترورهای اخیر فعالان مدنی در کابل پایتخت افغانستان است. تاکنون هیچ تلاش و رایزنی از جانب جمهوری اسلامی و احزاب و گروه های عراقی که با جمهوری اسلامی رابطه دارند برای آزادی مصلح به جائی نرسیده و این نشان میدهد که نیروهای امریکائی مستقر در عراق نیز در ماجرای بازداشت مصلح نقش دارند و احتمالا در تلاش دست یافتن به اطلاعاتی از طریق وی هستند که نشان دهد چه کسانی و با دستور و هدایت کدام کشور خارجی در موشک پرانی به سمت سفارت امریکا درعراق و منطقه سبز بغداد دست داشته اند. قاسم مصلح متهم به دو ترور مشخص است. یعنی کشتن ایهاب الوزنی و فهیم الطایی دو فعال مدنی عراق.

ایهاب الوزنی، فعال سیاسی کرد و مخالف دخالت و نفوذ ایران در عراق بود که در شهر کربلا توسط یک موتورسوار ترور شد. فهیم الطایی نیز از رهبران اعتراضات ضد دولتی در کربلا بود.

از سال ۲۰۱۹ تا کنون بیش از ۷۰ فعال سیاسی در عراق ترور شده و یا ربوده شده اند و در تمام آنها گروه های شبه نظامی عراق که برخی از آنها متهم به ارتباط با ایران هستند متهم هستند.

دستگیری قاسم مصلح پس از تظاهرات هزاران نفر در بغداد که خواهان پیگیری قضایی حملات تروریستی علیه روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی این کشور شدند انجام شد. در جریان این اعتراضات نیز دو تظاهرکننده به ضرب گلوله کشته و بیش از ۱۵۰ نفر زخمی شدند.

آیا بازداشت قاسم مصلح آغاز خلع سلاح شبه نظامیان عراق است؟ در اینصورت راه زمینی و ارتباطی جمهوری اسلامی با سوریه و لبنان چه خواهد شد؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  29 مه 2021

 
 

اشتراک گذاری: