ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 خرداد 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دو جمله کوتاه و خبری

اختیارات رهبر ج. اسلامی

واگذار شده و شرایط تغییر کرده

 
 
 

 

 

در میان انواع اظهار نظرها و تفسیرها درباره رویدادهای اخیر، یعنی اقدام شورای نگهبان برای رد صلاحیت های گسترده انتخابات 1400، یک تفسیر نیز اینست که رهبر جمهوری اسلامی عملا اختیارات خود را به یک شورای سه نفره که در راس آن فرزندش مجتبی قرار دارد واگذار کرده و خود تنها بر سیاست خارجی نظارت می کند. حدود یکسال و نیم پیش رئیس دفتر خامنه ای "محمدی گلپایگانی" پس از سفری بی مقدمه و بی بازتاب به شهر قم و دیدار با برخی مراجع مذهبی، در همان شهر و پیش از ترک قم گفت که رهبر بخشی از اختیارات و مسئولیت هایش را به آقا مجتبی واگذار کرده و ایشان بسیار ماهرانه و مسلط این امور را هدایت می کند.

این ارزیابی که آن سفر برای مطلع کردن و کسب نظر موافق مراجع مذهبی صورت گرفت بجای خود محفوظ است، اما ارتباط آن با تصمیمات جدید برای انتخابات ریاست جمهوری فقط محفوظ نیست بلکه جنبه آشکار به خود گرفته است.

این آشکار بودن و یا آشکار شدن را باید از برخی جملات کوتاه و اشارات دریافت. رهبر جمهوری اسلامی دو هفته پیش و در رابطه با انتخابات 1400 گفت که در این انتخابات نه در نفی و نه در اثبات نامزدها دخالت نمی کند و نظری هم ندارد! اگر هم در دوره های گذشته چنین نبوده در این انتخابات اینگونه است.

هفته گذشته نیز پس از انتشار خبر نامه روحانی به رهبری برای صدور حکم حکومتی و تائید صلاحیت برخی نامزدها که شورای نگهبان آنها را رد صلاحیت کرده، حسین شریعتمداری که با بیت رهبری، اطلاعات سپاه و شخص میرحجازی منشی امنیتی رهبر و بالاخره مجتبی خامنه ای در ارتباط است، فورا در یک سرمقاله ای علیه نامه روحانی، یک جمله بسیار کوتاه را در میان بقیه جملات گنجاند که پیامی بود به شخص روحانی. او نوشت "شرایط تغییر کرده و مانند گذشته نیست!"

این جمله شریعتمداری آن جمله رهبر جمهوری اسلامی را تکمیل می کند و این معنا را میدهد که تصمیمات از مدتی پیش در بیت رهبری توسط مجتبی خامنه ای و شورائی که او در راس آن قرار دارد گرفته می شود.

ظاهرا رهبر جمهوری اسلامی این تصمیمات را اکنون که زنده است گرفته تا پس از خودش با فرزندانش آن نشود که با فرزندان و خانواده آقای خمینی و حتی هاشمی رفسنجانی شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  29 مه 2021

 
 

اشتراک گذاری: