ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 خرداد 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

به امید رسیدن پولهای بلوکه شده بدست دولت رئیسی

مخالفان داخلی مذاکرات وین

ناگهان موافق آن شده اند؟

 
 
 

 

 

مذاکرات وین، مطابق پیش بینی ها و ارزیابی ها به نتیجه ای که حاصل آن لغو تحریم های برجامی است خواهد رسید. برای نخستین بار، مخالفان دولت و برجام مهر سکوت بر لب زده منتظر تمام شدن کار و آغاز سرازیر شدن پولهای بلوکه شده به ایران هستند. این سکوت توام با رضایت آنها به این دلیل است که پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری را قطعی دانسته و دولت آینده را دولت خود میدانند و چه بهتر که آن دولت از همان ابتدا چند ده میلیارد دلار به کیسه اش ریخته شود تا بخشی از آن را به سبک احمدی نژاد (دادن صدقه و یارانه) پخش کند و خود را نجات دهنده مردم از فقر و گرانی جلوه دهد. آنها می خواهند مار را بدست مش رجب بگیرند!

این خوشحالی دیری نخواهد پائید به دو دلیل:

1- بلافاصله پس از تشکیل دولت جدید با کارگزارانی به مراتب ضعیف و بی تجربه در سیاست خارجی، دولت های غربی که حکومت پس از انتخابات کم رونق را دارای موقعیتی ضعیف ارزیابی خواهند کرد، مسئله برنامه های موشکی جمهوری اسلامی و حضور منطقه ای آن را در دستور روز قرار خواهند داد. بدین ترتیب روز از نو و روزی از نو آغاز می شود. تحریم و شمشیر داموگلس شورای امنیت بالای سر ایران.

2- دولت آینده در صورت پیروزی رئیسی برای رسیدن به کاخ ریاست جمهوری اگر تن به مصالحه بر سر برنامه موشکی و اورانیوم بالای 60 در صدی بدهد، در داخل با آن نیروئی سینه به سینه خواهد شد که تاکنون زیر شعار مخالفت با برجام و زنده باد کلاهک اتمی علیه دولت روحانی بسیج شده بود.

اینها نکاتی نیست که دیپلمات های کارکشته در مذاکرات اتمی با ایران و کارشناسان خبره اوضاع ایران از آن با اطلاع نباشند و به همین دلیل میدانند که پس از مذاکرات وین و آغاز به کار برجام با حضور امریکا، تازه موقعیت برای گرفتن گریبان ایران آسان تر می شود.

برای آنها فعلا و در این مرحله بازگشت توامان ایران و امریکا به مذاکرات برجام مهم است، شطرنج بعدی را از هم اکنون میدانند چگونه بازی کنند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  29 مه 2021

 
 

اشتراک گذاری: