ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 خرداد 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سابقه یک عضو حقوقدان شورای نگهبان

بازجوها و شکنجه گران

به کابینه رئیسی می پیوندند!

 
 
 

 

 

محمد حسن صادقی مقدم، از حقوقدانان شورای نگهبان است. حسین جعفرزاده، از نزدیکان صادق لاریجانی، در توییتر فاش کرد که محمد حسن صادقی‌‌مقدم، به دروغ گزارشی را از معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات درباره‌ی تابعیت خارجی دختر علی لاریجانی مطرح کرد.

صادقی مقدم یکی از ۱۸۰ دانشجوی حقوقی بود که در کلاس‌های آیت الله بهشتی شرکت می‌کردند تا زمینه‌ی حاکم شدن شرع و مجازات‌های اسلامی در قوه قضاییه را پایه‌ریزی کنند. بعدها به شعبه‌های بازجویی اوین منتقل شد و در سال ۶۰ به هسته‌های اولیه شکنجه‌گران اوین پیوست و از نزدیکان اسدالله لاجوردی شد.

صادقی‌مقدم که از قتل عام زندانیان سیاسی در سال 67 با رئیسی یکی از سه حاکم شرع آن قتل عام رابطه نزدیک برقرار کرده بود در جریان رد صلاحیت های اخیر شورای نگهبان به نفع رئیسی وارد عمل شد و نقش مهمی در رد صلاحیت علی لاریجانی ایفاء کرد.

صادقی‌مقدم بین سال‌های ۶۴ تا ۶۶ تحت نظر رئیسی که معاونت «گروهکی » دادستان انقلاب اسلامی مرکز را به عهده داشت بازجو و شکنجه‌‌گر اوین شد. بعدها مشاور عالی دبیر شورای نگهبان در امور حقوقی و سیاسی شد.

دور از انتظار نیست که در صورت رئیس جمهور شدن ابراهیم رئیسی صادقی مقدم از اعضای کابینه او شود و درکنار دیگرانی که سوابقی مانند صادقی مقدم دارند قرار بگیرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  30 مه 2021

 
 

اشتراک گذاری: