ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 خرداد 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 22 خرداد

زمزمه های یک شوک

غافلگیر کننده انتخاباتی!

 
 
 

 

 

زمزمه هائی آغاز شده که اگر واقعیت داشته باشد، مناظره های انتخاباتی از فرمایشی بودن خارج خواهد شد که دراینصورت دو چهره مشخص این مناظره ها، یعنی همتی و مهرعلی زاده خواهند توانست دهان بگشایند. قطعا آنها قدرت بیان و  اطلاعات اسحاق جهانگیری را برای دهان گشودن ندارند، اما تا همین حد هم اگر عقب نشینی صورت بگیرد تحولی اندکی در فضای سرد انتخاباتی بوجود خواهد آمد. شاید این تحول موجب تجدید نظر طیف اصلاح طلبان برای ورود به انتخابات بشود که البته این نیز موکول به درک تغییر شرایط از سوی مردم است. چند خبر در این ارتباط اهمیت دارد. نخست دیدار همتی با حسن خمینی در حاشیه مراسم یادبود حجت الاسلام محتشمی پور. از جزئیات این دیدار و گفتگوی رد و بدل شده اطلاعاتی منتشر نشده اما تردید نیست که انگیزه این دیدار و گفتگو انتخابات و خواست همتی برای حمایت از وی بوده است. بویژه که حسن خمینی اکنون فعال ترین و موثر ترین چهره در صحنه سیاسی ایران برای تغییرات و اصلاحات است. نقشی که اگر خود نامزد انتخاباتی شده بود از دست می رفت. همزمان با همین دیدار هاشمی طبا از قدیمی ترین وزرای کابینه های جمهوری اسلامی گفت:

رئیسی ریسک بزرگی کرده که خود را نامزد انتخاباتی کرد. با توجه به مشکلات اقتصادی کشور و تحریم های بین المللی، نه تنها ایشان بلکه سایرین نیز در صورت پیروزی نمی توانند کار خاصی از پیش ببرند.

روزنامه «آرمان ملی»، نیز نوشت: همه در‌های حمایت اصلاح طلبان بر این دو نامزد و یا حداقل همتی بسته نشده و هنوز هم امیدی به بازگشت اصلاح طلبان به انتخابات و ایجاد یک شوکل لحظه آخری وجود دارد.

حسن رسولی، عضو جبهه اصلاحات نیز به «برنا» گفت: «من و بهزاد نبوی معتقد بودیم که این دو کاندیدا می‌توانند برای اعلام برنامه به نهاد اجماع‌ساز بیایند تا برنامه آن‌ها بررسی شود. اما مجمع عمومی نهاد اجماع‌ساز با رویکرد بنده و بهزاد نبوی مخالف بود و در نتیجه اجازه حضور به مهرعلیزاده و همتی داده نشد.»

نمازی از رهبران کارگزاران نیز در گفتگو با روزنامه آرمان گفت: یک «تکرار» می تواند بازی را تغییر می‌دهد. باید چند روز دیگر بگذرد و نهاد اجماع‌ساز سریع‌تر یک نظر‌سنجی درباره میزان رای آقایان همتی و مهرعلیزاده انجام دهد و سپس با توجه به نتیجه تصمیم بگیرد. به نظر من اشکالی ندارد که نهاد اجماع‌ساز تجدید‌نظری روی تصمیمش بکند. چرا که خبر‌هایی که از اردوگاه اصولگرا می‌رسد، به نظر می‌آید که استحکامی در آن طرف نیست و تشتت وجود دارد.

گفته می شود که رئیسی بیمناک از رفتن به دور دوم و حتی باخت در این انتخابات و از کف دادن تمام موقعیت های کنونی و آینده اش سکان را به جلیلی که "وردست" اوست سپرده و از صحنه خارج شود که دراین صورت انتخابات اگر در همان مرحله اول به سود همتی تمام نشود پیروزی اش در مرحله دوم در برابر جلیلی قطعی است. من اطلاع دارم که آمار همتی درحال افزایش است و آری رئیسی رو به کاهش .


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  12 ژوئن 2021

 
 

اشتراک گذاری: