ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 خرداد 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 26 خرداد

اگر یک "مترسک" هم

جای همتی بود، باید به او

 رای داد تا رئیسی متوقف شود

 
 
 

 

 

مجید انصاری از جمله ورزیده ترین و آگاه ترین روحانیون جمهوری اسلامی است که فعلا عضو مجمع مصلحت نظام نیز هست. او علم اقتصاد را می داند و از زیر و بم حکومت نیز با خبر است. دیدار چند ساعته اش به همراه اسحاق جهانگیری با رهبر جمهوری اسلامی پیش از انتخابات 92 با پرونده قطوری از اوضاع اقتصادی و سیاسی کشور که می رفت تا به انفجار ختم شود، موجب شد تا زمینه آزادی مشروط آن انتخابات فراهم شود. آن انتخابات پس از رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی و در میدان ماندن روحانی انجام شد و روحانی رئیس جمهور شد اما از همان فردای پیروزی یک دولت سایه و برخوردار از قدرت مالی و نظامی و تبلیغاتی علیه وی بسرعت سازماندهی شد. این قدرت مانع اجرای برجام شد، شورش ناکام دیماه 96 را با هدف سرنگونی روحانی سازمان داد و زمینه را برای روی کار آمدن ترامپ فراهم کرد، تصویب فاتف را گروگان گرفت، پولهای به غارت برده شده را به مشهد منتقل کرد و "حلقه مشهد" را برای انتخابات 1400 تشکیل داد. درهای صدا و سیما به روی روحانی بسته شد و به روی جبهه پایداری گشوده. از یک طرف گلوی مردم را با گرانی و احتکار و بازی با دلار در بازار بورس گرفتند و از طرف دیگر بی امان مردم را زیر بمباران تبلیغاتی گرفته و دولت را بعنوان متهم این وضع معرفی کردند. جبهه پایداری مار خورده افعی شده ای بود که ضربه انتخابات 76 را خورده بود و با جان سختی توانست دوران خاتمی را بسر آورد، البته با انواع حوادث و جنایات. آنها در فرماندهی سپاه نفوذ کردند، در بیت رهبری سکاندار شدند، سیما را دراختیار گرفتند اما ضربه ای که با بیانیه هاشمی در انتخابات مجلس خبرگان خوردند برایشان مسجل شد که تا هاشمی از سر راه برداشته نشود حتی با داشتن همه این امکانات نخواهند توانست حاکم مطلق شوند. قتل هاشمی در دستور کارشان قرار گرفت. پرونده این قتل را روحانی در اختیار رهبر جمهوری اسلامی قرار داده اما به توصیه شخص او مهر سکوت بر لب زده است. هدف را درست تشخیص دادند. هاشمی اگر امروز درحیات بود با دو خط نامه خطاب به مردم و یا با یک مصاحبه ویدئویی همه کاسه و کوزه های آقایان را می شکست. مردم امروز نمیدانند از کجا خوردند و چرا و چگونه؟ به این دلیل که هر روزنه اطلاع رسانی را در این سالها به روی مردم بستند و حتی به رئیس جمهور وقت ندادند در سیما با مردم صحبت کند. در ادامه همین بستن روزنه ها، انتخابات کنترل شده 1400 را ترتیب دادند، چنان که مبادا نامزدی در میان نامزدهای ریاست جمهوری باشد که به یکباره دهان گشوده و از رئیسی بخواهد درباره گورستان خاوران به مردم توضیح بدهد. گورستانی که یک "گردان" زندانی سیاسی اعدام شده با حکم رئیسی در آن زیر خاک خفته اند. رئیسی اگر رئیس جمهور شود شخم زدن این گورستان و سرکوب خانواده قربانیان و سپس تبدیل آن به یک محل مسکونی با آپارتمان های ارزان قیمت را خواهد داد. آن دسته از خانواده قربانیان در خاک خفته در خاوران این روزها در مصاحبه با بی بی سی و ایران اینترنشنال بر طبل تحریم می کوبند و آن سیاسیون چپ که داعیه خونخواهی آن قربانیان را دارند و در این روزها به تحریم پیوسته و یا ماست در دهان گرفته و سکوت کرده اند، همه باهم غفلت کرده و می کنند.

جبهه پایداری که بنیانگذارش مصباح یزدی است و مجتبی خامنه ای از شاگردان او، قدرت را قبضه کرده اند و تنها چند گام دیگر تا رسیدن به نقطه پایان و ختم انقلاب و جمهوریت فاصله دارند. تمام غفلت و فرصت سوزی های طرفداران تغییرات و اصلاحات درست در همینجاست که نرفتند به میان مردم و این حقایق را حداقل در همین روزها بگویند، نتوانستند درک کنند که اگر بجای همتی، حتی یک "مترسک" هم در مقابل رئیسی قرار گرفته بود باید با حمایت از این مترسک بازی را بهم زده و مانع آخرین گام های حجتیه و یا پایداری شوند. در رویاهای روشنفکرانه باقی ماندند، چنان که چوب این غفلت را در آینده نزدیک از دارو دسته ای که برسر کار خواهند آمد خواهند خورد. آنچنان که پای برخاستن نداشته باشند. دادگاه های کودتای 88 سایه کمرنگی از آن آینده ایست که در صورت رئیس جمهور شدن رئیسی در پیش است. مجید انصاری در سخنانی که می شنوید از "ما" سخن می گوید و می پرسد و این "ما" همان است که دربالا خواندید.

شاید بخشی از انگیزه انفعال اصلاح طلبان و فعالان سیاسی عمدتا داخل کشور این باشد که امکاناتی برای تبلیغ نیست و زمان نیز از دست و فرصتی برای تبلیغ و معرفی همتی به مردم نیست. آنها فراموش کرده اند این وظیفه سیاسی را که "برُد" بخشی از تلاش سیاسی است نه همه آن. بخش دیگر مربوط به قضاوتی است که مردم پس از یک اشتباه درباره خود و رهبران سیاسی می کنند. اعتبار سیاسی در همین نکته است. یعنی دیدن و گفتن حقیقت و خواستن عمل از مردم. حتی در تنگ ترین محدوده زمانی. در مرحله دوم جنگ با عراق، آن احزاب و سیاسیونی نامشان در تاریخ جمهوری اسلامی می ماند که در همان زمان و با قبول خطرات حکومتی با ادامه جنگ مخالفت کردند و آن را هم اعلام کردند. حتی به قیمت جانشان! اینست آن سیاستی که نیرو می آفریند و احزاب و افراد سیاسی هویت ملی و ماندگار می بخشد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  16 ژوئن 2021

 
 

اشتراک گذاری: