ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

31 خرداد 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

برای ختم مذاکرات وین

زنگوله قبول شرایط امریکا

به گردن رئیسی آویزان می شود؟

 
 
 

 

 

مذاکرات وین برای رسیدن به نتیجه قطعی و صدور بیانیه پایانی به یک گره ظاهرا کور برخورد کرده که نه با دست باز می شود و نه با دندان. پایان این مذاکرات و صدور بیانیه نهائی به معنای بازگشت ایران و امریکا شانه به شانه هم در گروه 5+1   برای ادامه مذاکرات برجام است اما هنوز بازی موش و گربه میان دو اتاق محل مذاکرات ادامه دارد. عروس و داماد هر کدام در اتاق جداگانه ای با محلل که 1+4 است گفتگو می کنند. ظاهرا قرار است هفته آینده آنها را دست به دست بدهند. روز گذشته عراقچی گفت:‌ زمان برای تصمیم گیری طرف های مقابل فرارسیده است.  امروز آخرین روز دور شششم مذاکرات است و تمامی اسناد توافق برای احیای برجام تقریبا آماده است اما برخی مسائل اصلی مورد اختلاف هنوز حل نشده است. برای چند روزی که نمی‌توانم دقیقا بگویم، مذاکرات را متوقف می‌کنیم و به پایتخت‌های خود برمی‌گردیم، نه فقط برای مشورت بیشتر بلکه برای تصمیم گیری.

 این گفته ها اشاره به همان گره کور است که معلوم نیست در دولت روحانی باز می شود و یا در دولت رئیسی! ظاهرا این گره کور تحریم هائی است که به رهبر و بیت رهبری باز می گردد و ظاهرا امریکا نمی خواهد زیر بار لغو آنها برود.

نماینده روسیه در این مذاکرات "اولیانوف" نیز گفت: با مقام اتحادیه اروپا درباره برجام، وضعیت کنونی و همچنین موضوعات مهمی که هنوز در دستور کار است و باید حل شود، بحث و تبادل نظر کردیم.

نماینده اتحادیه اروپا نیز گفت: مذاکرات پیشرفت داشت اما به توافق نرسیدیم. انتظار داریم آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران در خصوص ادامه نظارت بر فعالیت‌های هسته ای تهران به توافق برسند.

پیش بینی می کنیم ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره تمدید توافق بازرسی ها به توافق برسند.

آیا زنگوله قبول شرایط امریکا برای ختم مذاکرات وین و بازگشت همگی به برجام را به گردن رئیسی خواهند انداخت؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  21 ژوئن 2021

 
 

اشتراک گذاری: