ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 اردیبهشت 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 6 اردیبهشت

مرور گذشته و آشنائی

با مرموز ترین فرمانده سپاه

 
 
 

 

 

به همان اندازه که محسن رضائی، فرمانده سپاه در دوران جنگ و دبیر کنونی مجمع مصلحت نظام و همیشه نامزد انتخابات ریاست جمهوری و امثال سردار نقدی ساده لوح و حرف مفت بزن هستند، مرتضی رضائی مرموزترین فرمانده سپاه است. همه سرداران و فرماندهان سپاه به فراخور موقعیت و برحسب مورد سخنرانی و مصاحبه می کنند، اما در تمام سالهای گذشته نه سخنرانی و نه مصاحبه ای از مرتضی رضائی منتشر نشده است. او در جریان کشاکش میان ابوالحسن بنی صدر، اولین رئیس جمهور و رهبران حزب جمهوری اسلامی (در راس آنها آیت‌الله بهشتی) با حکم بنی صدر فرمانده کل سپاه شد. پیش از او عباس زمانی معروف به "ابوشریف" که سالهای در صفوف فلسطینی ها بود فرمانده سپاه شده بود. مرتضی رضائی بعنوان فرمانده مرضی الطرفین (میان دو جبهه متخاصمی که ذکر شد) فرمانده سپاه شد. فرماندهی او بر سپاه یکسال بیشتر دوام نیآورد و با سقوط بنی صدر او نیز از فرماندهی سپاه کنار رفت، اما این کنار رفتن به معنای پایان حضور و ماموریت های او در سپاه نبود. او در سال 1372 با  فرمان علی خامنه ای که حالا هم رهبر بود و هم فرمانده کل قوا، جانشین فرمانده کل سپاه و بنیانگذار حفاظت اطلاعات سپاه شد. نهادی که بعدها مخوف ترین سازمان اطلاعاتی جمهوری اسلامی شد و اکنون حجت الاسلام حسین طائب در راس آنست.

دو فرمانده سپاه، یعنی ابوشریف و مرتضی رضائی سالها زیر عبای رهبر جمهوری اسلامی بودند و قطعا هنوز هم هستند و مخفی ترین ماموریت های اطلاعاتی در خارج و داخل کشور را انجام داده اند. در دوران ریاست مرتضی رضائی بر سازمان اطلاعات و حفاظت سپاه، طرح یورش به حزب توده ایران و سازمان فدائیان اکثریت ریخته و اجراء شد. یورشی که بهانه آن گزارشی بود که یک دیپلمات سفارت اتحاد شوروی وقت در تهران، پس از فرار از ایران و رفتن به انگلستان تدوین کرد. هنوز معلوم نیست نقش مرتضی رضائی در فرار آن دیپلمات روس که نامش "گوزچیکن" بود چقدر بوده است. می گویند این سردار بسیار کم ظهور و کمتر شناخته شده اکنون با ثروتی افسانه ای بازنشسته شده است. ثروت افسانه ای او را میتوان باور کرد، اما بازنشستگی او را خیر! حتی گفته می شود که "حسین رعیت" که اکنون باتهام اختلاس تحت محاکمه است از افراد زیر مجموعه مرتضی رضائی بوده و ویلا، باغ معروف حسین رعیت که بخشی از آن باغ وحش خصوصی وی بوده نیز در اختیار مرتضی رضائی بوده است. گویا در این باغ به سبک زیر زمین خانه سرهنگ زیبائی (شکنجه گر فرماندار نظامی کودتای 28  در خیابان بهار تهران) چند زندان بصورت سلول های اختصاصی وجود دارد. در دادگاه حسین رعیت از این باغ نام برده شده، اما گفته نشده که این باغ در اختیار مرتضی رضائی بوده است. به همین دلیل دادگاه جرات نمی کند به این بخش از اتهامات حسین رعیت ورود کند. حسین رعیت از جمله تک تیراندازان کودتای 88 بود که سوار بر ترک موتور معترضان به نتایج آن انتخابات را در خیابانهای تهران با اسلحه کمری شکار می کرد.

-----

عکس: سفر عرفات به تهران برای شرکت در سمینار یا همایش جنبش های رهائی بخش اسلامی و دیدار با فرماندهان سپاه و نخست وزیری که در جریان انفجار نخست وزیری کشته شد (رجائی در انتهای عکس). حزب جمهوری اسلامی هنوز منفجر نشده و حجت الاسلام محمد منتظری فرزند آیت الله منتظری (نفر اول سمت راست عکس) نیز کشته نشده است. آن که دست عرفات را می فشارد کمال خرازی و در کنار او مرتضی رضائی ایستاده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  26 آوریل  2021

 
 

اشتراک گذاری: