ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 اردیبهشت 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

تفسیر سایت اسپوتنیک

تلاش اسرائیل در دو جبهه برای

جلوگیری از تغییر سیاستها درایران

 
 
 
 
 

 

سایت فارسی اسپوتنیک در تفسیری پیرامون اشاره های تازه و مثبت ولیعهد عربستان پیرامون رابطه سیاسی با ایران نوشت:

سئوال روز اینست که آینده خاورمیانه و روابط اعراب و اسرائیل پس از نزدیکی روابط ایران و عربستان چگونه خواهد شد؟

برای همه محرز شده که جریانی پشت پرده بین ایران و عربستان سعودی وجود دارد که موجبات حل اختلافات و حتی شاید نزدیکی مجدد دو کشور به همدیگر را فراهم کند. در سیاست دشمن دائم وجود ندارد مخصوصا میان دو کشور همسایه.

طی چهارسال اخیر اسرائیلی ها تلاش های زیادی انجام دادند تا شرایط جنگ بین اعراب جنوب خلیج فارس با ایران را فراهم کنند ولی این طرح ها شکست خوردند.

اسرائیل این روزها با معضل سیاسی داخلی مواجه است و پس از پنج انتخابات هنوز سیستم حاکم بر اسرائیل نتوانسته حکومتی ثابت تشکیل دهد. جراد کوشنر و پدر زنش "ترامپ " دیگر در کاخ سفید نیستند و دولت جدید ایالات متحده سیاست های متضادی با نتانیاهو دارد.

در این شرایط سعودی ها متوجه شده اند که هر چه سریعتر باید خودشان به دنبال حل مشکلاتشان با ایران باشند و دیگر نمی توانند روی نقشه های اسرائیل حساب باز کنند. امارات نیز این روزها روند آشتی عربستان و ایران را بدقت دنبال می کند.

عربستان سعودی پدرخوانده جزیره عربی است و در صورتی که ایران و عربستان آشتی کنند بقیه کشورهای کوچک که قبلا به دلیل حمله به سفارت عربستان سعودی در تهران با ایران قطع رابطه کرده بودند از عربستان پیروی خواهند کرد. کشوری که اولین سفیر خود را راهی اسرائیل کرده است. گفته می شود اماراتی ها قبلا با ایرانی ها تماس های جداگانه ای برقرار کرده اند. گویا همزمان با عربستان، بحث آشتی ایران با مصر و اردن نیز مطرح است و شاید در آینده نزدیک با بحرین.

بدین ترتیب است که اسرائیل روز به روز از تغییر سیاست در کشورهای خلیج فارس و خاورمیانه و آشتی میان ایران و این کشورها نگران است و نه تنها با تلاش های دیپلماتیک در امریکا و اروپا، بلکه با استفاده از عوامل نفوذی خود در داخل ایران در پی تخریب این روند و یا حداقل جلوگیری از به نتیجه رسیدن فوری آن هستند و از سیاست "از این ستون تا آن ستون فرج است" استفاده می شود. یعنی در انتظار چرخش دیگری در امریکا و اروپا و بدنبال آن در کشورهای عربی و بازگرداندن آب به آسیاب!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  2 مه  2021

 
 

اشتراک گذاری: