ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 اردیبهشت 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

انتشار اخبار ناقص بدتر از سانسور خبرها

6 مامور برق را

سیل "گلباف" با خود برد!

 
 
 

 

 

از سانسور بدتر، خبری است که ناقص و گمراه کننده منتشر می شود و این فاجعه ایست که تقریبا همه رسانه های جمهوری اسلامی گرفتار آن هستند. گاه زیر فشار سانسور، گاه بدلیل تنبلی برای نرفتن دنبال خبر و اغلب بدلیل نداشتن علم و دانش روزنامه نگاری و خبر نویسی.

خبر مربوط به کشته شدن 6 امداد گر در جریان سیل روستای هرمگ شهر گلباف این سه ویژگی با هم تنیده شده و یک خبر ناقص در این باره منتشر شده است. همه رسانه های داخلی نوشته اند:

۶ نفر از نیروهای اداره برق که برای امدادرسانی اعزام شده بودند دچار حادثه و در نهایت مفقود شدند که با تلاش امدادگران هلال احمر، پیکر بی جان این امداگران اداره برق پیدا شد. (تسنیم خبرگزاری وابسته به سپاه)

فرماندار کرمان هم به گزارش خبرگزاری های داخلی گفته است:

هویت ۶ نیروی جانباخته اداره برق کرمان در سیلاب گلباف مشخص و جسد آن‌ها به شهر گلباف منتقل شده است. اجساد در رودخانه و در فاصله چند کیلومتری از هم پیدا شدند. (باشگاه خبرنگاران که آن هم وابسته به سپاه و صدا و سیماست)

عکسی هم به همراه این دو خبر منتشر شده که دو مامور برق را بالای یک تیر چراغ برق نشان میدهد که ظاهرا عکسی مجازی است و مربوط به حادثه اخیر نیست.

سئوالات: ماموران برق در جریان سیل چه ماموریتی داشتند؟ آیا آنها را برق گرفته و افتاده اند در مسیر سیل؟ می خواستند برق منطقه را قطع کنند که خود گرفتار سیل شده اند؟

وصل کردن خبر به شب قدر و آسمانی اعلام کردن مرگ این 6 نفر که خبر نیست. این روضه خوانی است که همه خبرگزاری های داخلی آن را زنجیره ای تکرار کرده اند.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  5 مه  2021

 
 

اشتراک گذاری: