ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 اردیبهشت 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

جمعبندی مذاکرات در کوتاه ترین فرصت

عزم جدی امریکا و ایران

برای رسیدن به تفاهم در وین

 
 
 

 

 

دور جدید (چهارم) مذاکرات وین روز گذشته برگزار شد. مهم ترین خبری که از این دور مذاکرات اعلام شده اینست که هم امریکا و هم ایران برای رسیدن به تفاهم و حضور مشترک در برجام مصمم هستند.

بایدن رئیس جمهور امریکا در همین ارتباط گفت: ایران در مذاکرات جدی است. این که آنها آماده قبول چه اقداماتی هستند، در مذاکرات مشخص خواهد شد.

عراقچی که سرپرستی تیم مذاکرات وین را برعهده دارد نیز گفت:

ما همچنان در حال گفت‌گو (غیرمستقیم با امریکا) هستیم. اخباری که از سوی آمریکایی‌ها به ما منتقل می شود اینست که آنها هم برای بازگشت به برجام جدیت دارند و تا الان اعلام آمادگی کرده اند که بخش بزرگی از تحریم های خود را بردارند. البته از نظر ما، این هنوز کامل نیست .

 اگر خواسته های ما تأمین شود جمهوری اسلامی ایران هم کاملا جدی است که به تعهدات خود و اجرای کامل برجام باز گردد، این اراده ایران است که اتخاذ شده و هیچ ارتباطی با مسائل دیگر در تهران ندارد، بویژه انتخابات که طبیعتا موضوع مهمی  در کشور است. مذاکرات ما فارغ از مسائل حاشیه ای و جانبی در حال برگزاری است و اهداف ملی دارد و منافع ملی را در نظر دارد. جدیت ما  برای تامین منافع ملی و برداشته شدن تحریم ها در مذاکرات منعکس شده است. ما این دور مذاکرات را با یک  انرژی مثبت شروع کرده ایم و امیدوار هستیم که بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن کار خود را جمعبندی کنیم. البته در مورد زمان نمی شود پیش بینی داشت. آژانس انرژی اتمی نیز در مسائل فنی صاحب نظر است و نظرات کارشناسی آژانس می تواند به حل برخی سوء تفاهم ها و مشکلات کمک کند و لذا مشورت ها با آژانس به طور طبیعی توسط همه هیئت ها صورت می گیرد.

نماینده روسیه در مذاکرات وین ابراز امیدواری کرده است که این دور از مذاکرات دور پایانی باشد و همه طرف ها در برجام گرد هم بیایند. نماینده چین نیست گفت: چین با تمام طرف‌های برجام همکاری می کند تا هرچه سریع تر اختلافات حل شده و آمریکا و ایران به احیای کامل برجام کمک کنند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  8 مه  2021

 
 

اشتراک گذاری: